Támadnak a csipkés terítők

Az utóbbi hetekben egyre több ismerősünk Facebook idővonalán tűnt fel egy kis piros piktogram és alatta a kedvelt fotók listája víz alatt támadó tigrissel, barázdált homlokú öreg arabbal, tech témájú infografikákkal, a vodka mikroszkopikus felvételével, vagy éppen sütőből kivett ribizlis pitével. Hódít a Pinterest.

Bíró Mátyás
2012. 02. 29. 10:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közösségi oldalak ígéretes újonca: a Pinterest, amely egyelőre az Egyesült Államokban hódít igazán. Az alexa.com február 25-i adatai szerint a 2011 márciusában indult startup jelenleg az Egyesült Államok 17. leglátogatottabb oldala, 57 százaléka a látogatóknak az USA-ból érkezik. Ha csak a közösségi oldalakat nézzük, a tengerentúlon már megelőzi a Tumblr mikroblogot, és a Flickr képmegosztó oldalt is. De a nemzetközi összehasonlításban elért 79. pozíció sem tűnik rossznak elsőre, sőt még másodikra sem.


Érdekes, és egyben rejtélyes infómorzsa, hogy nem a keleti és nem is a nyugati part geekjei cuppantak rá a trendi képmegosztóra, hanem főleg Kansas, Missouri, Minnesota és Mississippi államokban őrülnek meg érte a lányok, nők és asszonyok. Elsősorban ugyanis a 25–34 közötti, közepesen iskolázott, maximum főiskolát végzett, gyermekes nők kedvelik leginkább az oldalt (a rajongók kb. 70 százaléka a szebbik nemből kerül ki), így hát egyelőre, érdeklődő férfitársammal együtt, eléggé kilógok az oldal tipikus látogatói közül. Tíz perc szörfölgetés után személy szerint általában becsömörlök a csipkés terítők, sminkkészletek és gyümölcskosarak fotóáradatától, de aztán másnap újra nekirugaszkodva ismét megtalálom az engem érdeklő friss infografikákat, vagy épp hangulatfotókat.

Az oldal titka egyszerű: átlátható és könnyen használható weboldalról van szó. Maximálisan eleget tesz a Krug-féle első webergonómiai törvénynek: egy portál akkor jó, ha magától értetődő, a fejtörést hagyjuk meg az esti sudokunak. Másrészt valódi vizuális élményt nyújt, hiszen az emberek imádják a képeket, a nehéz emberi sorsokat feldolgozó képriportokat csakúgy, mint az eperhab könnyűségű vicces állatfotókat. Itt mindkettőre találhatunk példát ezerszámra, minden nap.

Habár a Pinterest még az út elején tart, de a világméretű boom csak idő kérdése. Ha az eddigi tempóban haladnak, nem is a távoli jövőé.

Havi 11 millió egyedi látogató
A statista.com adatai szerint idén januárban átlépték a havi 11 millió egyedi látogatót az USA-ban, 2011. májusban még csak 418 ezer egyedi látogatójuk volt. Elképesztő számok!

Honnan érkeznek a Pinterest látogatói? (alexa.com)
1. USA: 57 százalék
2. Egyesült Királyság 3,8
3. Kanada 3,5
4. India 3,4
5. Olaszország 2,8

Mennyit és meddig?
• A comScore elemzése szerint az átlagos Pinterest felhasználó havonta 98 percet tölt az oldalon, szemben a Tumblr 2,5 és a Facebook 7 órájával
• 26 százaléka az idelátogatóknak csak 1 oldalt tölt le (Alexa)
• a userek átlagban 9-10 oldalt töltenek le naponta (ez a Facebookon 12-13 oldal )
• átlagban már napi 10 percig pinelgetünk (ugyanez a nagy „arckönyvnél” 24 perc)





Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.