A változtatás értelmében a Google nyomon tudja követni felhasználóinak tevékenységét és adatait szinte valamennyi felületén, beleértve a YouTube videómegosztót, a Gmail levelezőprogramot és a vezető keresőoldalakat. Az internetóriás szerint mindez hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy hatékonyabban testre szabja hirdetéseit. Francia adatvédelmi szervek ugyanakkor kétségeiket fogalmazták meg a lépés törvényességével kapcsolatban, és Európa-szerte vizsgálatot indítottak az ügyben.
A Google adatvédelmi irányelveit ide kattintva olvashatják el.
A Google egyetlen szabályzatban egyesítette a szolgáltatásaira vonatkozó 60 irányelvét, amellyel most először fogja ötvözni weboldalain keresztül a felhasználóiról összegyűjtött információkat, hogy így teljesebb képet kaphasson róluk. A francia CNIL adatvédelmi felügyelő szerv korábban az intézkedés leállítására figyelmeztette a vállalatot. A francia szervezet és az EU közös nyilatkozatban fejtette ki, hogy erős kételyeik vannak a módszer jogszerűségét illetően, és megkérdőjelezik, hogy a szóban forgó intézkedés megfelel-e az EU adatvédelmi szabályozásának. „Ahogy korábban többször is kifejtettük; miközben az adatvédelmi szabályozásunk március elsején megváltozik, az adatvédelem iránti elkötelezettségünk erősebb, mint valaha” – reagált a CNIL és az EU figyelmeztetésére Peter Fleischer, a Google ügyvédje.
A YouGov közvélemény-kutató intézet által 2000 ember bevonásával készített felmérés szerint Nagy-Britanniában a megkérdezett Google-használók 47 százaléka nem volt tisztában a szóban forgó intézkedésekkel. A Big Brother Watch brit agytröszt becslése szerint a brit Google-használóknak mindössze a 12 százaléka értesült az adatvédelmi változtatásokról.