A tévé a mai napig közkedvelt csatorna a hirdetők körében, hiszen a 18-64 évesek 80 százaléka napi szinten tévézik, további 16 százalék ritkábban ugyan, de szintén leül a készülék elé. Az eszköz népszerűségét mutatja, hogy 2011-ben naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai tévécsatornák, ugyanakkor a hirdetőknek komoly problémát jelent a reklámok kerülése. A tévénézők kevesebb, mint egyharmada szokta végigülni a hirdetésblokkot, a többség átkapcsol vagy kimegy a szobából. A nők és az idősebbek kevésbé reklámot kerülők, ez mind a naponta, mind a ritkábban tévézők esetében igaz – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.
Az új médiatörvény értelmében 2011. január 1-je óta a hirdetések hangereje nem lehet magasabb, mint a környező műsorszámoké. A kutatás szerint a válaszadók 59 százaléka nem vette észre, hogy a reklámok már nem hangosabbak a környező műsoroknál. A halkulást észlelők közül minden második megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy a reklámok akkor is zavarják, ha nem hangosabbak a környező műsoroknál. A válaszadók 7 százaléka szerint a szórakoztató hirdetések akkor sem zavaróak, ha hangosabbak.
A nézők véleménye szerint egyébként a hangerő mérséklésével nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása: a megkérdezettek mindössze 1 százaléka értett egyet azzal, hogy a kisebb hangerő miatt kevésbé figyel oda a hirdetésekre.
Közben megjelentek olyan hirdetési formák, amelyek segítségével a hirdetők a notórius átkapcsolókat is elérhetik: a többi között a „csak egy reklám” vagy a „kép a képben” megoldással, amikor műsor közben a kép egyik sarkában fut a hirdetés.
A felmérés 2012. március 14. és 19. között online kérdezéssel zajlott. A villámkutatásban 2094-en vettek részt, a minta kor és nem tekintetében reprezentálja a hazai 18-64 éves magyar lakosságot.
Hidegen hagyja a tévézőket a reklám
A tévénézők mindössze 30 százaléka üli végig a reklámblokkot, elsősorban a nők és az idősebbek – derült ki egy felméréséből.
2012. 04. 11. 12:15
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!