A táblagépekkel és az okostelefonokkal minden megváltozott

A felhasználók személyi számítógépekről egyre inkább mobil eszközökre "költöztetik át" az internethasználatot.

NT
2012. 10. 29. 12:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kialakulóban lévő trend éllovasát az Egyesült Államokat Európa és Japán mintegy kétéves lemaradással követi. Az Egyesült Államokban az internetre személyi számítógéppel csatlakozó felhasználók száma a 2012-es 240 millióról 2016-ra 225 millióra csökken, miközben a mobil készülékről internetezők száma 174 millióról 265 millióra emelkedik. A mobil készülékről internetezők száma 2015-ben haladja meg majd első alkalommal a személyi számítógéppel internetre csatlakozó felhasználók számát az Egyesült Államokban.

„A fogyasztói társadalomban a mobil internet használat kezdi visszaszorítani a személyi számítógépes internet használatot és ebben az Egyesült Államok jár az élen” – mondta Karsten Weide, az IDC média- és szórakoztatóipari kutatási programvezetője. Rámutatott, hogy a személyi számítógépeket elsősorban azért hagyja maga mögött a fogyasztói társadalom, mert az soha nem volt igazán „fogyasztási cikk”.

A legtöbben csak azért használták, mert „nem volt jobb”. Mostanra viszont, a személyi számítógépeknél sokkal inkább „felhasználóbarát” mobil eszközök, a táblagépek és az okostelefonok terjedésével már van. A mobil eszközökre az „átköltözés” alapjaiban változtatja meg az internethasználatot is.

A közösségi oldalak használata a 2012-es 66 százalékról 2016-ra 52 százalékra csökken. A mobilhirdetési piac forgalma a 2011-es 6 milliárd dollárnak közel ötszöröse lehet 2016-ra és a mobil eszközökön bonyolított internetes vásárlások forgalma is hatszorosára, 223 milliárd dollárra emelkedhet 2011-től 2016-ig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.