Itthon is tarol a Facebook

Egyetlen év alatt csaknem félmillióval nőtt a magyarországi Facebook-tagok száma, az idén átlépte a hárommilliót.

WL
2013. 06. 14. 20:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez pénteken eljuttatott összegzés szerint az elmúlt év első negyedévében a felnőtt népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, míg az idén már 41 százalékuk. Ez egy év alatt mintegy 250 ezer fős növekedést jelent, így a közösségioldal-tagsággal rendelkező felnőttek száma ez év elején már megközelítette a 3,5 milliót.

A közösségi oldalakat továbbra is a fiatalabbak, a 40 év alattiak használják, többségüknek van valamilyen közösségi oldalhoz köthető tagsága. Aktívnak mondható ebből a szempontból a 40-49 évesek 43 százaléka, illetve az 50-59 évesek 28 százaléka, valamint a 60 év felettiek egytizede is.

A közösségioldal-használat Magyarországon 2013 elején is mindenekelőtt a Facebookot jelentette. Egy évvel korábban a felnőttek 32 százaléka volt tagja ennek a közösségnek, az idén már 38 százalék. Az iWiW tagságának csökkenése tavaly is folytatódott, ott az idei év elején már csak a felnőttek 11 százaléka volt jelen, szemben az egy évvel korábbi 23 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy a magukat iWiW-tagnak vallók száma majdnem egymillióval csökkent egyetlen év alatt.

A felmérés szerint 2013 elején a felnőttek csaknem egyharmada hetente többször belépett a Facebook-fiókjába, míg az iWiW esetében ez az arány már csak 3 százalék volt. Egy átlagos Facebook-felhasználónak 2013 elején 271 ismerőse volt, egy évvel korábban 261. A többi közösségi oldal elterjedtsége továbbra is alacsony Magyarországon.

A Mediameter kutatásából az is kiderül, hogy a közösségi oldalak felhasználói a leginkább leveleznek/csetelnek ismerőseikkel (87 százalék), mások által közzétett információkat lájkolnak és osztanak meg (79 százalék), míg a cégek márkaoldalait 54 százalékuk keresi fel. Az első negyedévben a közösségi oldalakon a legkevésbé népszerű tevékenység a játék volt: a felhasználók csupán 49 százaléka szokott játszani ezen oldalakon.

A kutatás az internettel való ellátottságra, valamint a szokásokra is rákérdezett. 2013 első negyedévében a felnőtt népességnek valamivel kevesebb, mint kétharmada internetezett (61 százalék), vagyis jelenleg Magyarországon alig ötmillióan szoktak a világhálóhoz csatlakozni. Az elmúlt egy évben mintegy félmillióval nőtt a hazai internethasználók száma.

Az idei év első negyedében a felnőttek 57 százaléka írt és olvasott e-maileket, 53 százalékuk használt internetes keresőket, magyar nyelvű híroldalakat pedig 52 százalékuk olvasott. A felmérés szerint ezeket a tevékenységeket mintegy 2-2,5 millió felnőtt szokta rendszeresen végezni, és majdnem még egyszer ennyien vannak azok a felnőttek, akikről ritkábban, de azért alkalmanként ugyanez elmondható.

Körülbelül 800 ezren használták 2013 elején a munkájukhoz rendszeresen az internet lehetőségeit, további egymillió magyar pedig alkalmanként tette ezt meg. Az online vásárlással, illetve az internetes banki ügyintézéssel kapcsolatban azonban továbbra is óvatosak a felnőttek, hiszen csak egy-két százezer lakos intézi az ilyen ügyeit rendszeresen az interneten. Online szerencsejátékokkal csak a megkérdezettek 5 százaléka szokott játszani, az online fogható rádiók és televíziók adásait is kevesen (9 százalék, illetve 8 százalék) kísérik figyelemmel – derült ki a kutatásból.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.