Toronymagasan vezet a Class FM

Először mutatták be az új módszertannal mért rádiós hallgatottsági adatokat a mérést végző konzorcium tagjai, a TNS-Hoffmann és a Mediameter.

TK
2013. 07. 16. 11:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Fontos volt, hogy az új mérési módszer egységes legyen, és a piaci szereplők mindegyike elfogadja. Az új módszer ilyen” – mondta Turi Árpád, a RAME elnöke bevezetőjében. A rádiós szervezethez a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) is csatlakozott, így az új közönségmérés a teljes hazai rádiós piacot felöleli, ideértve a közszolgálati, az országos, a budapesti és a helyi kereskedelmi rádiókat is.

Az egységes, nemzetközi modellek figyelembevételével kidolgozott módszertant Perjés Tamás, a TNS-Hoffmann médiaszektor-vezetője mutatta be. Az új módszer, a telefonos adatgyűjtés előnye, hogy egyszerűbb és költséghatékonyabb, valamint a speciális – magasabb társadalmi státusú – közönség jobban bevonható, ugyanis a lekérdezés mobiltelefonon zajlik. A kutatók az előző napi rádióhallgatásra kérdeznek rá (a módszer neve day-after recall), arra, hogy mikor melyik csatornákat és milyen hosszan hallgatták. A rádióknak és a hirdetőknek háromhavi görgetett adatot szolgáltatnak a kutatók.

Perjés Tamás az adatfelvétel területi eloszlásáról és elemszámáról is beszámolt: az országos és a budapesti mintában 15–59 éveseket hívnak fel, valamint a 60 évnél idősebbeket – országos mintán – vezetékes telefonon. Egy negyedévben 5540 interjút készítenek a kutatók. A módszer a helyi rádiókat is méri, a megyeszékhelyen élőket évente kétszer, a megyéket pedig évente egyszer mérik fel, így válik teljessé a kutatás.

A szakember elmondta: „A konzorcium célja a folyamatos fejlesztés, de tekintettel lenni a piaci környezetre. A jövőben egy médiapiaci konjunktúra további fejlesztéseket generálhat majd a rádiós piacon is.”

A második negyedéves hallgatottsági adatokat Rabcsánszki Laura, a Mediameter ügyfélkapcsolati igazgatója mutatta be. A 15 évnél idősebb megkérdezettek legtöbbje naponta és országosan a Class FM-et hallgatta (26,1 százalék), majd az MR1-Kossuth Rádiót (18 százalék), az MR2-Petőfi Rádiót (11,8 százalék), a Music FM-et (3,9 százalék), az ötödik leghallgatottabb rádiócsatorna napi átlagban pedig a Juventus Rádió volt (3,4 százalék). „A fővárosi lakosok körében is ugyanez a rangsor, csak az értékek térnek el valamelyest” – mondta Rabcsánszki Laura. Beszámolt arról is, hogy az emberek mikor melyik csatornát hallgatták. A 15 évnél idősebb válaszadók körében országosan a Class FM volt a legnépszerűbb reggel 6 óra és 10 óra között, ezt követi az MR1-Kossuth Rádió, az MR2-Petőfi Rádió, a Music FM és a Juventus Rádió.

Ebédidőben a sorrend kissé módosul: 12 és 13 óra között országosan a leghallgatottabb az MR1-Kossuth Rádió, kissé lemaradva tőle a Class FM, majd az MR2-Petőfi Rádió, a Music FM, s végül következik a Dankó Rádió. 17 óra és 19 óra között ismét a Class FM a leghallgatottabb, második az MR2-Petőfi Rádió, tőle kissé lemaradva áll az MR1-Kossuth Rádió, negyedik a Music FM, ötödik pedig a Juventus Rádió.

„A napi fővárosi adatokban csak kevés helyen van eltérés az országoshoz képest. Az öt leghallgatottabb csatorna Budapesten is a Class FM, az MR1-Kossuth Rádió, az MR2-Petőfi Rádió, a Music FM és a Juventus Rádió” – mondta Rabcsánszki Laura a fővárosi adatok bemutatásakor.

A budapesti válaszadók legtöbbje reggel 6 óra és 10 óra között a Class FM műsorát hallgatta. A második helyen az MR1-Kossuth Rádió áll, majd az MR2-Petőfi Rádió, a Music FM, valamint a Juventus Rádió. 12 és 13 óra között az MR1-Kossuth Rádió a leghallgatottabb, majd a Class FM műsora, amelyet a Music FM követ. Az MR2-Petőfi Rádió népszerűsége a negyedik helyre szorul vissza a fővárosban, s a Juventus Rádió követi.

A fővárosiak rádióhallgatási szokása 17 óra és 19 óra között eltér az országostól: a legtöbben a Music FM műsorát követik, majd a Class FM programját, utána a Juventus Rádióét. Az MR2-Petőfi Rádió hallgatottsága a negyedik, a sort pedig az MR1-Kossuth Rádió zárja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.