Közleményük szerint a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (Rame) által kiírt közönségmérési kutatási tendert tavaly decemberben nyerte meg a TNS-Hoffmann–Mediameter konzorcium, amely ennek értelmében a következő három évben végzi majd az új közönségmérést. Mint kiemelték, mérési módszerük több olyan újdonságot tartalmaz, amit nemzetközileg már több országban is alkalmaznak.
Ezek közé tartozik, hogy a day after recall (DAR), vagyis „tegnap” módszeren alapuló rádióhallgatási szokásokat (mobil)telefonon veszik fel a kutatók. A kutatás alapját jelentő kérdőívet a skandináv régióban használták , ezt alkalmazták a magyar viszonyokra.
Az alaposabb elemzési és tervezési feladatokat pedig a TGI (Target Group Index) adatokkal való egyesítés fogja segíteni.
Mint kiemelték: a Raméhoz a Helyi Rádiók Országos Egyesülete is csatlakozott, így az új közönségmérés a teljes hazai rádiós piacot felöleli, ideértve a közszolgálati, az országos, a budapesti és a helyi kereskedelmi rádiókat is.