„A magyar kereskedelmi televíziók híradóiból indulásuk után nem sokkal gyakorlatilag eltűnt a sport. Lehet, hogy felnőtt egy olyan generáció a 2000-es évek elején, amelyik például soha életében nem látott még röplabda menetet”. Héder Barna, a rendezvény első médiás előadója nem sokat teketóriázott, rögvest rátért a lényegre. Mondandójával tulajdonképpen az M4 elindulásának előnyeire igyekezett rámutatni, a csatornának ugyanis egy hete ő az igazgatója. Egy későbbi panelban többen is citálták Hédert: a nagyobb kereskedelmi televíziók – az RTL Klub és a TV2 – a sport rovására részesítették előnyben a szórakoztató műsorokat, aminek komoly következményei lettek. A magyar tévénézők zöme ugyanis ezt a két kertévét bámulja, így a különböző sporttelevíziók elindulásáig legfeljebb Való Világot, Győzikét és Megasztárt kaptak, sportot alig-alig. Ez kihatással volt arra, mennyire nevelték bele gyermekeikbe a sportolás, mozgás szeretetét, ami hosszú távon az általános közegészségügyi állapotot is befolyásolhatta.
Héder kulisszatitkokat is elárult. Előfordult például olyan, hogy egykori kenyéradója, az RTL egyszerűen törölte a magyar labdarúgó-válogatott soron következő vb- vagy Eb-selejtezős közvetítéseit, mivel a csapatnak már nem volt esélye a kijutásra. Hiába fizették ki korábban a jogokat, nem tartottak igényt rá, mert nem tűnt rentábilisnak a műsor. Ugyanilyen okból nem „hazardíroztak” az olimpiával sem, egy-egy közvetítést ugyanis évekre előre meg kell vásárolni, na de mi van, ha Kásás Tamásék pont nem jutnak döntőbe? Hányan néznének végig egy olasz–szerb összecsapást? Az RTL mércéjével mérve nem elegen.
Nem úgy Kovács Kokó István vagy éppen Erdei Zsolt mérkőzéseit. Faragó András, a Digi TV vezető szerkesztője a konferencia kerekasztal-beszélgetésén jelezte: Kokó meccseit 2,5-3 millió néző követte anno az RTL Klubon. Csak hogy legyen némi összehasonlítási alapunk: az M4 elindulása óta a legmagasabb napi elérést a Magyarország–Norvégia labdarúgó-Eb-pótselejtező visszavágóján mérték, 3,2 millióan kapcsoltak akkor a csatornára. Ennyi nézőt ma már nagyon nehéz hozni, ugyanis a 12 hazai sportcsatorna rendkívül tág kínálattal jelentkezik, eloszlanak köztük a sportszeretők. (Médiás zsargonnal: fragmentált a piac.)