A Facebook-oldalukon közzétett statisztika szerint az esti híradót 105 ezer négyévesnél idősebb néző látta, ez 2,8 százalékos közönségarány. Pedig a tavaly márciusi induláskor több mint 330 ezren tapadtak a képernyőre, amikor az esti híradó elindult a köztévé hírcsatornáján – írja a 444.
A portál szerint a migránsválság nagyon megdobta szeptemberben a nézettséget, de ez az idő elmúlt, áprilisban átlag 137 ezer nézője volt az M1 esti híradójának. Hétfőn ezt követte a 105 ezres nézettség – miközben a kereskedelmi tévék hasonló műsorait 800-900 ezer ember követi.
Kikérték az MTVA-tól havi bontásban a nézettségi adatokat, eszerint szeptember óta folyamatosan csökkent a nézettség – egy márciusi kiugró eredményt kivéve. Ennek ellenére az esti híradókról ezt írta az MTVA: „az idei adások havi átlagai azonosak vagy jobbak voltak a tavalyi tavaszi/nyári hónapokénál”, ám az áprilisi átlag a legrosszabb eredménye a csatornának a tavaly márciusi indulás óta.
Az, hogy a híradók egyre nézettebbek lennének, délben és este hatkor sem igaz, csak reggel, véli a 444. A deles híradót ugyan másfélszer annyian nézték hónapokon keresztül, mint az induláskor, áprilisban ez is közel járt a mélyponthoz (105 ezer néző). A Duna TV hatórás híradóját januárban még több mint 229 ezren nézték átlagban, áprilisra azonban itt is beszakadt a nézettség (157 ezer). A reggel hatos híradót azonban stabilan többen tekintik meg tavaly szeptember óta, mint az azt megelőző időszakban – áprilisban 130 ezer néző volt itt az átlag.
A 444 hozzátette: a fiatalokat megcélzó Petőfi TV Én vagyok itt című műsorát múlt héten átlagosan 16 ezer ember nézte. „A 18–39 éves célközönségben ez 0,5 százalékos, nem tévedés, mindössze félszázalékos közönségarányt hozott” – írják.