A hagyományos média ideje lejárt?

A közösségi média lett az internetfelhasználók elsődleges hírforrása.

MTI
2016. 06. 15. 15:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az RISJ évente megjelenő jelentése (Digital News Report) szerint az internetfelhasználók több mint fele immár a Facebookról és más közösségi oldalakról értesül a hírekről, fizetni nem akarnak a hírekért, és reklámokat blokkoló programokat is használnak, ami a hírügynökségek bevételeit apasztja.

A jelentés alapjául szolgáló internetes felmérés szerint – amelyet 26 európai, amerikai és ázsiai országban végeztek – a megkérdezettek több mint fele okostelefonján keresztül nézi a híreket. Legmagasabb, 69 százalék Svédországban volt az arány, majd Dél-Korea (66 százalék) és Svájc (61 százalék) következett.

A jelentés szerint a Facebook egyre meghatározóbb szerepet játszik a hírek internetes terjesztésében. Az emberek 44 százaléka használja ezt a közösségi oldalt hírforrásként, míg 19 százalékuk a YouTube videomegosztó oldalt, 10 százalékuk pedig a Twittert.

Rasmus Kleis Nielsen, a RISJ kutatási igazgatója a Reutersnak elmondta: azokban fejlődő államokban, ahol a független és megbízható hírforrásokhoz való hozzáférés korlátozott, az emberek még nagyobb hányada támaszkodik a közösségi médiára, hogy hírekhez jusson.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.