Próbált már valaha bármilyen hivatalban, netán állami vállalatnál panaszt tenni? Közműszolgáltatónál vagy telekomcégnél elintézni bármit, ami nincs benne explicite az általános szerződési feltételekben? Vagy egyszerűen csak érdeklődni, egy kérdést feltenni? Ismeri az érzést, amikor az egységsugarú ügyintéző és/vagy automata sajnálkozva közli, hogy nem veszi be a gép? Nos, ez mind semmi ahhoz képest, amilyen színvonalon a tömegkommunikáció legújabb kori fellegvárának számító Facebook a saját ügyfeleivel tömegkommunikál.
Emlékeznek még? Egy szép, napsütéses vasárnap délután írtuk meg nemrég, hogy eltűnt a kormánypárti megmondóportál, a 888.hu oldala a Facebookról. Egy nappal később pedig már arról adhattunk hírt, hogy visszakerült. Azóta is ott van. Már akkor sem igazán értettük a dolgot, csak annyit lehetett tudni a portál saját közléséből, hogy nem önszántukból távoztak, más nem igazán akart kiderülni.
Pedig nagyon igyekeztünk a végére járni az ügynek. Még G. Fodor Gábort, a lap főszerkesztőjét is felhívtuk, világosítana már fel bennünket az ügy részleteiről. Tudják, ő az a századvéges politológus, aki a polgári Magyarország eszményét politikai terméknek minősítette még 2015-ben, illetve, hát, a 888.hu főszerkesztője, szóval hallhattunk már tőle meredek kijelentéseket, de arra még így sem voltunk egészen felkészülve, amit akkor, a verőfényes vasárnap délutánt követő hétfőn mondott a kalamajkáról. Jelesül, hogy a Facebook semmit sem közölt velük az egészről. Mármint tényleg egyáltalán semmit, akkor sem, amikor lekerültek a felületről, és akkor sem, amikor visszakerültek. Tájékoztattak ugyan a le-, illetve visszakerülés megtörténtéről, az okokról azonban hallgattak.
De mindezt megírtuk már akkor, miért vesszük most megint elő a fenegyerekportált? Nos, miután a GFG-vel folytatott csevej révén sem kerültünk közelebb a megoldáshoz, mi magunk is érdeklődtünk a Facebooknál, megírtuk nekik, hogy eltűnt a 888, és senki nem érti, miért, nem tudnának-e mégis némi információval kisegíteni. A válaszukat egyszerűen muszáj idézni: