Szemet vetett a leghallgatottabb budapesti kereskedelmi rádióra Habony Árpád. A Magyar Nemzet több forrásból is úgy értesült, hogy a miniszterelnök tanácsadója, illetve üzleti köre egy ideje már a Sláger FM megszerzésén ügyködik. A csatornát működtető cég jelenlegi tulajdonosa a Tematic Media Group Kft., ami a nagyváradi illetőségű Radu Morar kezében van.
Úgy tudjuk, Habonyék eredetileg azt tervezték, mostanra le is zárják az ügyletet, ám a tárgyalások elakadtak. A felek állítólag az árban nem tudtak megegyezni: a Fidesz-közeli médiaguru egyszerűen túl keveset kínált a rádióért. Az eladással kapcsolatos kérdéseinkkel megkerestük Radu Morart, aki ugyan azt nyilatkozta, a Sláger FM értékesítése nincsen napirenden, hozzátette azonban, hogy üzletemberként azt az elvet vallja, mindig van az a pénz, amiért bármi eladó, ilyen összeget azonban eddig senki nem kínált a csatornáért.
Habony, illetve üzleti körének tulajdonszerzése nem lenne teljesen előzmény nélküli. A Sláger FM ugyanis nagyjából egy hónapja ágazati szakértők nem kis meglepetésére hirtelen sales house-t váltott. Míg korábban a Trimedia Kft. értékesítette a kereskedelmi csatorna reklámidejét, most már a Radio Sales House Kft. a partnerük. A döntés azért volt sokak szerint váratlan, mert a Trimedia tulajdonosi háttere megegyezik a Sláger FM-ével, azaz eddig házon belül oldották meg ezt a tevékenységet.
Sőt, 2016-ban úgy tűnt, terjeszkednek is: egy darabig az Andy Vajna-féle Rádió 1 és több kisebb helyi adó reklámidejét is ők kezelték, szeptemberben pedig a Rádió Rock csatlakozott az értékesítőházhoz.
Bár Vajnáék saját hálózatuk tavaly őszi bővítése környékén kiléptek a partnerségből és önállósultak, ennek ellenére nem sok minden utalt arra, hogy a Radu Morar-féle csoport felhagyna ezzel a tevékenységgel. A Trimedia alappillérét jelentő Sláger FM váltása most mégis ebbe az irányba mutat.
A csatorna új partnere, a Radio Sales House pedig ezer szállal kötődik Habony Árpádhoz. A cég egyik tulajdonosa az ország legnagyobb tévés értékesítőháza, az Atmedia Kft., amiről már egy évvel ezelőtt is azt pletykálták, hogy Habony érdekeltségi körébe került vagy kerülhet. Ezeket a híreszteléseket akkor Lukács Csaba, a társaság ügyvezetője több ízben is cáfolta. Decemberben azonban a céget mégis Tombor András vette meg, márpedig őt az elmúlt időszakban legtöbbször Habony Árpád hitelezőjeként emlegették a hazai sajtóban, miután a miniszterelnöki tanácsadó NAV-vizsgálata során kiderült: 20 millió forintot adott neki kölcsön a vállalkozó.
Ráadásul véletlenül sem ez az egyetlen kötődése Habony Árpádnak a rádiós reklámértékesítő céghez. A vállalat másik tulajdonosa mögött ugyanis Csetényi Csaba üzleti köre áll. Csetényi jellemzően a „Rogán Antal szomszédja” jelzővel tűnik fel a magyar sajtóban, úgy hírlik azonban, neki is inkább Habonnyal erős a kapcsolata, nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetőjével. A Sláger FM nagyon jól kiegészítheti a folyamatosan bővülő kormányközeli médiabirodalmat. Az egyetlen országos kereskedelmi csatorna, a Class FM novemberi beszántása után a Rádió 1 ugyan már az első hallgatottsági mérésen piacvezetőként debütált országosan, egy hónappal később pedig tovább növelte előnyét, Budapesten azonban csak a másodikok. A TNS Hoffman-Mediameter legutóbbi kimutatása szerint a december és február közötti három hónapban a Sláger FM napi elérése a fővárosban 16 ezerrel magasabb volt, mint a Vajna-rádióé.
A rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik Magyarországon, a 2014-es 5,5 millió hallgató száma 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió embert ér el, és a 18–39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás Magyarországon három és fél óra. Mindez az Inspira Media Research márciusi országos hallgatottsági kutatásának eredményeiből derül ki. Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM – olvasható a kutatás összegzésében. A magyar rádiós piacon csak az állami média adói – Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó – rendelkeznek országos lefedettséggel, ezek érik el a legtöbb, összesen naponta 3,3 millió embert. (MN)