Habonyék vinnék a Sláger FM-et is

Egy új szerzemény jól kiegészítheti a médiabirodalmat. Csetényi Csaba nem pusztán Rogán Antal szomszédja.

Jandó Zoltán
2017. 04. 10. 4:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szemet vetett a leghallgatottabb budapesti kereskedelmi rádióra Habony Árpád. A Magyar Nemzet több forrásból is úgy értesült, hogy a miniszterelnök tanácsadója, illetve üzleti köre egy ideje már a Sláger FM megszerzésén ügyködik. A csatornát működtető cég jelenlegi tulajdonosa a Tematic Media Group Kft., ami a nagyváradi illetőségű Radu Morar kezében van.

Úgy tudjuk, Habonyék eredetileg azt tervezték, mostanra le is zárják az ügyletet, ám a tárgyalások elakadtak. A felek állítólag az árban nem tudtak megegyezni: a Fidesz-közeli médiaguru egyszerűen túl keveset kínált a rádióért. Az eladással kapcsolatos kérdéseinkkel megkerestük Radu Morart, aki ugyan azt nyilatkozta, a Sláger FM értékesítése nincsen napirenden, hozzátette azonban, hogy üzletemberként azt az elvet vallja, mindig van az a pénz, amiért bármi eladó, ilyen összeget azonban eddig senki nem kínált a csatornáért.

Habony, illetve üzleti körének tulajdonszerzése nem lenne teljesen előzmény nélküli. A Sláger FM ugyanis nagyjából egy hónapja ágazati szakértők nem kis meglepetésére hirtelen sales house-t váltott. Míg korábban a Trimedia Kft. értékesítette a kereskedelmi csatorna reklámidejét, most már a Radio Sales House Kft. a partnerük. A döntés azért volt sokak szerint váratlan, mert a Trimedia tulajdonosi háttere megegyezik a Sláger FM-ével, azaz eddig házon belül oldották meg ezt a tevékenységet.

Sőt, 2016-ban úgy tűnt, terjeszkednek is: egy darabig az Andy Vajna-féle Rádió 1 és több kisebb helyi adó reklámidejét is ők kezelték, szeptemberben pedig a Rádió Rock csatlakozott az értékesítőházhoz.

Bár Vajnáék saját hálózatuk tavaly őszi bővítése környékén kiléptek a partnerségből és önállósultak, ennek ellenére nem sok minden utalt arra, hogy a Radu Morar-féle csoport felhagyna ezzel a tevékenységgel. A Trimedia alappillérét jelentő Sláger FM váltása most mégis ebbe az irányba mutat.

A csatorna új partnere, a Radio Sales House pedig ezer szállal kötődik Habony Árpádhoz. A cég egyik tulajdonosa az ország legnagyobb tévés értékesítőháza, az Atmedia Kft., amiről már egy évvel ezelőtt is azt pletykálták, hogy Habony érdekeltségi körébe került vagy kerülhet. Ezeket a híreszteléseket akkor Lukács Csaba, a társaság ügyvezetője több ízben is cáfolta. Decemberben azonban a céget mégis Tombor András vette meg, márpedig őt az elmúlt időszakban legtöbbször Habony Árpád hitelezőjeként emlegették a hazai sajtóban, miután a miniszterelnöki tanácsadó NAV-vizsgálata során kiderült: 20 millió forintot adott neki kölcsön a vállalkozó.

Ráadásul véletlenül sem ez az egyetlen kötődése Habony Árpádnak a rádiós reklámértékesítő céghez. A vállalat másik tulajdonosa mögött ugyanis Csetényi Csaba üzleti köre áll. Csetényi jellemzően a „Rogán Antal szomszédja” jelzővel tűnik fel a magyar sajtóban, úgy hírlik azonban, neki is inkább Habonnyal erős a kapcsolata, nem a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetőjével. A Sláger FM nagyon jól kiegészítheti a folyamatosan bővülő kormányközeli médiabirodalmat. Az egyetlen országos kereskedelmi csatorna, a Class FM novemberi beszántása után a Rádió 1 ugyan már az első hallgatottsági mérésen piacvezetőként debütált országosan, egy hónappal később pedig tovább növelte előnyét, Budapesten azonban csak a másodikok. A TNS Hoffman-Mediameter legutóbbi kimutatása szerint a december és február közötti három hónapban a Sláger FM napi elérése a fővárosban 16 ezerrel magasabb volt, mint a Vajna-rádióé.

A rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik Magyarországon, a 2014-es 5,5 millió hallgató száma 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió embert ér el, és a 18–39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás Magyarországon három és fél óra. Mindez az Inspira Media Research márciusi országos hallgatottsági kutatásának eredményeiből derül ki. Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM – olvasható a kutatás összegzésében. A magyar rádiós piacon csak az állami média adói – Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó – rendelkeznek országos lefedettséggel, ezek érik el a legtöbb, összesen naponta 3,3 millió embert. (MN)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.