Még mindig napi három órát tévéznek az emberek a világon

Terjednek az online tartalmak, de a tévé népszerűsége nem csökken. A legtöbbet Észak-Amerikában nézik.

MTI
2018. 04. 09. 15:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az online videotartalmak elérhetőségének növekedése ellenére nem csökken a tévé előtt töltött idő, a korábbi évekhez hasonlóan tavaly átlagosan napi 2 óra 56 percen át tévéztek az emberek a világon – közölte az Eurodata TV médiakutató intézet hétfőn a televíziós szakma cannes-i vására, a MIPTV alkalmából.

Az egyes világrészek között azonban elég nagy különbségek mutatkoznak a képernyő előtt töltött időt tekintve: míg Észak-Amerikában napi átlagban 4 óra 3 percig tévéztek 2017-ben az emberek, Európában, Brazíliában és Oroszországban 3 óra 49 percet, Ázsiában pedig csak 2 óra 25 percet, sőt Kínában mindössze 2 óra 12 percet.

Az elmúlt 25 évben stabil maradt a televíziós műsorok fogyasztása a világban, annak ellenére, hogy egyre több tartalom érhető el az interneten is – állapította meg a One TV Year in the World című tanulmány, amely 95 országban vizsgálta a tévénézési szokásokat. A tévéműsorok megállíthatósága és visszajátszhatósága nyolc százalék többletnézettséget eredményezett abban a 35 országban, amelyben ezt vizsgálták – derül ki a tanulmányból.

A világ vezető tévéműsor-exportőrei továbbra is Nagy-Britannia, az Egyesült Államok, Franciaország, Németország és Törökország. A nagy nemzetközi sikersorozatok azonban ritkábbá váltak, a nézők egyre jobban kedvelik a helyi szériákat. Emellett a tartalomszolgáltatók igyekeznek egyes rétegeket megcélozni a mindenkihez szóló sorozatok helyett – tárták fel az Eurodata TV kutatói.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.