A választások tisztasága, a külső beavatkozások megelőzése céljából jelentett be intézkedéseket Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és elnök-vezérigazgatója. A saját oldalán közzétett írásban azt írja: nekik az idén elsődleges, hogy támogassák a pozitív vitákat, és megelőzzék a beavatkozásokat, ezért már 2017-ben új eszközöket állítottak hadrendbe, a héten pedig felszámoltak egy nagy, orosz álprofilokból élő oldalakból álló hálózatot.
A további biztonságért két intézkedést vezetnek be először az Egyesült Államokban, majd világszerte: azoknak, akik politikai vagy közéleti hirdetéseket akarnak közzétenni a Facebookon, azonosítaniuk kell magukat és a tartózkodási helyüket. Aki erre nem hajlandó, nem futtathat politikai reklámot. A hirdetéseken meg fogják jelölni azt is, ki fizetett értük. Ezenkívül egy olyan eszközt is hadrendbe állítanak, amellyel mindenki által látható lesz egy-egy oldal összes hirdetése. Jelenleg Kanadában tesztelik, várhatóan nyáron élesítik világszerte. Létrejön a politikai hirdetések kereshető adatbázisa is.
A második fontos lépés, hogy a nagy oldalak működtetőitől szintén azonosítást kérnek, ami szándékuk szerint nehezebbé teszi, hogy álprofilokkal futtassanak ilyeneket, és hamis információkat vagy „megosztó tartalmakat” terjesszenek. Az azonosítások elvégzésére több ezer embert vesznek fel, és a Facebook szándéka szerint még a 2018-as fontos választások – mindenekelőtt a júliusi mexikói és a novemberi amerikai kongresszusi választás – előtt életbe akarják léptetni az új szabályokat.
Az első kritikák szerint a Facebook új szabályai megnehezítik – ha nem épp életveszélyessé teszik – a diktatúrák ellenzékeinek a politikai hirdetések közzétételét, hiszen be lehet őket azonosítani. A valódi problémát, az álhírek kontrollálatlan terjedését viszont nem fogják tudni megakadályozni, hiszen az vagy működik reklámok nélkül is, vagy lesznek olyanok, akik akár névvel is vállalják a hirdetéseket.