A zenetanulás segíthet a nyelvtanulásban

A nyelv és a zene úgy tűnik, kéz a kézben jár az agyunkban. Egy most publikált, új kutatás szerint a zenével kapcsolatos tevékenységek fokozzák a nyelvtudást azáltal, hogy befolyásolják a beszéd agyban történő feldolgozását. Emellett a nyelvtudás rugalmassága, például egy új nyelv elsajátítása szintén hatással van arra, hogy az agyunk hogyan dolgozza fel a zenét – olvasható az Origo cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 08. 05. 19:22
A zenetanulás segíthet a nyelvtanulásban és fordítva Forrás: PEXELS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Helsinki Egyetem, a Pekingi Normal Egyetem és a Turku Egyetem tudósainak együttműködésében végzett kutatás azt mutatja, hogy erős neurológiai kapcsolat van a nyelv elsajátítása és a zene feldolgozása között.

Bár a Cerebral Cortex tudományos szaklapban publikált tanulmány eredményei némileg korlátozottak a felhasznált résztvevői minta miatt, a szerzők bíznak abban, hogy a további kutatások megerősítik azok érvényességét globális szinten.

Az eredményeink azt mutatták, hogy mind a zene, mind a nyelvi program hatással volt a hallási jelek idegi feldolgozására

– mondta Mari Tervaniemi, a Helsinki Egyetem Neveléstudományi Karának kutatási igazgatója a ZMEScience online tudományos portálnak. – A megállapítás egyik lehetséges magyarázata a gyermekek nyelvi háttere, mivel a kínai nyelv megértése, amely egy hangnyelv, nagyrészt a hangmagasság észlelésén alapul.

Hozzátette: a nyelvoktatási programokon való részvétel ezért talán jobban elősegítette a korai idegi hallási folyamatokat, mint a zenei képzés.

A szakemberek 8-11 éves kínai általános iskolás tanulókkal dolgoztak együtt, akiket egy teljes tanév során figyeltek.

Több mint százan részt vettek zenei képzéseken, hogy az segítsen nekik angolul tanulni. A szerzők EEG felvételek segítségével megmérték és rögzítették a gyermekek agyi reakcióit a hallási ingerekre, az iskolai programok befejezése előtt és után.

A zenei képzési órákon a tanulókat kézi jelekből és kottákból is tanították énekelni, míg a nyelvoktatás során kombinálták a szóbeli és az írott angol nyelvű gyakorlatokat.

Mindkettőt hetente kétszer egyórás foglalkozásokon végezték, iskola után és a tanítási órákban is, az egész tanév során.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: PEXELS

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.