A Gonosz akkor lesz igazán erős, ha megszokottá válik – érzékelteti a náci Németországban propagandacéllal milliószámra gyártott társasjátékok szerepét az Atlas Obscurának nyilatkoztatva az amerikai Nemzetközi II. Világháborús Múzeum munkatársa. A múzeum nemrégiben vásárolt egy egész kollekciót efféle társasjátékokból, amelyek szabályai nem sokban különböznek a hagyományos Ki nevet a végén?-től vagy a malomjátéktól, de eközben személytelen bábuk helyett zsidókat kell leütni a tábláról vagy angliai városokat kell porig bombázni. A nácik számára semmi sem volt fontosabb az ifjúságnál. Már kisiskolás korban fel akarták készíteni a gyerekek lelkét a háborúban végrehajtandó parancsokra, illetve az elképzelt új világ társadalmát kívánták irányítható gondolkodású emberekkel feltölteni.
„Kivételesen szórakoztató, korszerű családi játék” – áll a Juden raus! (Zsidók, kifelé!) című társasjáték szabályzatában. A játékot 1936-ban, a müncheni törvények után egy évvel adta ki egy független (tehát nem az NSDAP által irányított) drezdai cég, a Günther és Társa. A játékban négy játékos lépegetett annyi mezőt előre, ahányat dobtak a dobókockával. Ha zsidók által birtokolt üzleteket jelképező mezőre léptek, akkor kirúghatták a zsidókat, akiket az antiszemita kiadványokból jól ismert gonosz arcú figurák jelképeztek.
Ekkor még a náci uralom első időszakában jártunk, így a zsidókat nem elpusztítani kellett, „csak” kidobni a Reich határait jelképező városfalon kívülre. Az üzenet sulykolása céljából a tételmondatokat ráírták a táblára is, nem elégedtek meg a csak egyszer elolvasott játékszabály soraival. A gyerekek akár órákat játszottak, miközben a gonosz bábukat megérintve a történészek szerint sokkal személyesebb kapcsolatba kerültek a mögöttes ideológiával, mintha könyvet olvastak volna róla. Eközben folyamatosan szembesülhettek a feladatukkal: „Bizonyítsd rátermettségedet ebben a játékban, hogy sok zsidót össze tudsz gyűjteni!”; „Ha sikerül hat zsidót kitelepítened, te leszel a győztes.”