– Hadd kezdjük egy konkrét esemény felidézésével! Az 1980-as évek végén a budai Táncsics Mihály Gimnázium udvarán lépett fel, igencsak meglepve a korábbi zenekara, a Neurotic szövegein szocializálódott közönséget. Ugyanis nem dalokat adott elő, hanem téríteni kezdett. Az egyik néző még a színpadról is megpróbálta lerángatni. Hogyan emlékszik erre a mozgalmas időszakra?
– Bírtam, azóta is bírom az ilyen helyzeteket. 1987-ben tértem meg. Izgalmas időszak volt ez az én életemben és az országéban is. Külön szerencsémre el tudtam kerülni azt is, hogy akkor eljussak Nyugatra, ami adott esetben még keményebb kábítószerek még intenzívebb használatát eredményezte volna. Így a magam részéről máig hálás vagyok az állampártnak, amiért mindig azt írták az útlevélkérelmeimre, hogy „külföldre utazása közérdeket sért”. Én tehát már újjászületett keresztényként éltem meg a rendszerváltást. A megtérésem utáni működésem stilisztikailag ugyan illett a korábbiakhoz, szellemi értelemben azonban éppen szembement vele, ezért akkoriban a fellépéseimen nem voltak ritkák a kérdésben említetthez hasonló események. Hőskorszakként tekintek erre az időszakra, de nem nosztalgiával, hiszen az az én életemben bizonyos szempontból a mai napig tart.
– Az akkori bizonytalan időkben sok fiatal talált el önhöz hasonlóan a Hit Gyülekezetéhez. Se szeri, se száma nem volt a szétszakított családokról szóló történeteknek. Hogy emlékszik, a „hitgyüli” – ahogy akkoriban hívták – valóban szüleik ellen fordította a gyerekeket?
– Kezdjük ott, hogy a Hit Gyülekezete mint evangéliumi és karizmatikus közösség kezdettől fogva a teljes Szentírás megélésére és a bibliai minta követésére törekszik. Márpedig Jézus Krisztus a mai napig a legnagyobb forradalmár, aki nemcsak kora vallási tradícióival ment szembe, hanem korán kiderült, hogy ha valaki tényleg elkezdi megvalósítani az életében, amit ő hirdetett, abból botrány lehet. Ő mondta: „Aki inkább szereti apját és anyját, hogynem engemet, nem méltó énhozzám.” Jézus szeretetre tanított, nem gyűlöletre buzdít; de a szeretet egyben igazságosság is, amely értékválasztásra és annak követésére hívja az embert. A Krisztus-követőnek pedig tudnia kell nemet mondania még az isteni igazságokkal szemben álló apjának, anyjának, sőt önmagának is, és ez feszültségeket, családi viszályokat eredményezhet. Ha nem adom át feltétel nélkül az életemet, természetemet a Názáreti Jézus halálának és föltámadásának, a kereszténységet valamiféle lagymatag, konformista vallássá konvertálom, amivé sajnos sokszor vált is a történelem folyamán. Az igazi kereszténység a gonosszal, a hazugságokkal szemben nem konfliktuskerülő.