– Néhány éve egy interjúban azt mondta, a következő terve, hogy művészfilmet készít. A Pappa Pia zenés vígjátékként elég messze van ettől.
– Mindig vonzottak az újdonságok, egész életemben olyan feladatokat kerestem, amelyeket még nem oldottam meg korábban. Az animációk után belevágtam az élő szereplős filmkészítésbe. Amikor a Híd Terabithia földjére, majd a Holdhercegnő elkészült, ezerszámra kaptam az újabb és újabb forgatókönyveket, de mindegyik gyerekeknek szóló fantasy volt, én pedig valami egészen mást akartam csinálni. Persze nem pont egy musicalre vágytam, de amikor Kálomista Gábor és Andy Vajna megkeresett a forgatókönyvvel, arra gondoltam, miért ne. Először azon járt az agyam, hogyan mondjak nemet, mert a zenét imádom ugyan, az „éneklő” zenés filmeket azonban már kevésbé. Én a sztori szerelmese vagyok, és sosem értettem, hogy a történet közepén miért kezdenek el énekelni ahelyett, hogy természetesen folytatódna a dialógus. Aztán elolvastam a forgatókönyvet, és a legnagyobb meglepetésemre megfogott. Halálra röhögtem magam a jó szövegeken, színes karaktereken és a fordulatos sztorin, ezért úgy döntöttem, elvállalom. Egyetlen kérésem az volt, hogy ne egy giccsesen nosztalgikus filmet csináljunk, hanem frissítsük fel úgy a zenéket, hogy elkapjuk vele a fiatalokat is. Úgy érzem, ez sikerült. Rakonczai Viktor átdolgozásai mellett olyan mai zenekarok is megszólalnak a filmben, mint a Brains, az Intim Torna Illegál, a Kelemen Kabátban vagy az Irie Maffia.
– Hiába a mozifilmek, Csupó Gáborról mindenkinek az animáció jut eszébe. Honnan a vonzalom a rajzfilmek iránt?
– Amióta az eszemet tudom, a ceruza mindig ott volt a kezemben. Először zeneiskolába jártam ugyan, de hamar átírattak a rajz szakra. Itthon az iskolákban annak idején semmit sem tanítottak az animációról, de én már akkor is hatalmas rajzfilmőrült voltam. Ezért is kerülhettem be a Pannónia Filmstúdióhoz, csak ránéztek a portfóliómra, és egyből felvettek. Ott a legjobbaktól leshettem el a szakma fortélyait, a betanulás után aztán a Mézga Géza sorozatban lettem fázisrajzoló. Ez sajnos nem tartott sokáig, apám ugyanis kapcsolatai révén elintézte, hogy vigyenek be katonának. Hosszú hajam volt, hiába kérte, nem voltam hajlandó levágatni, gondolta, így végre eléri a célját. Két évre elvittek Bajára a harckocsizókhoz. Ez nagy kiesés volt, hiszen akikkel együtt kezdtem a Pannóniában, már mind feljebb léptek a ranglétrán, mire leszereltem, nekem meg nem volt kedvem mindent elölről kezdeni. Ekkor határoztam el, hogy lelépek. Amúgy is mindig a saját dolgaimat akartam csinálni, nem bérmunkát. Az volt az álmom, hogy megalapítom a saját stúdiómat, ahol négy-öt haverommal egész nap dögös zenéket hallgatunk, és közben röhögünk az őrült rajzfilmkaraktereken. Persze itthon csak legyintettek rám, mindenki erről álmodik, mondták, amire azt feleltem, hogy rendben, de én meg is csinálom. Egy kis szobára vágytam 4-5 rajzoló baráttal, végül három épületben 750-en dolgoztak nekem.