– Azt gondolhatnánk, hogy egy színésznőnek, akiért annak idején az egész ország rajongott, nem könnyű szembenéznie az idő múlásával. Ön azonban még csak a korát sem titkolja.
– A nőknek eleve nehezebb, egy színésznőnek még inkább. A közönség nem szereti, ha az idolok megöregednek. De mivel úgysem lehet mit tenni, ezért úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom vele. Sok jó dolog történt velem a fiatalságom során, és történik most is, annak örülök, ami van.
– És az sem zavarja, hogy bizonyos szerepeket már nem játszhat el?
– Volt, hogy nagyon fájt, hogy nem én kaptam meg egy szerepet, de mindig jött helyette más, ami legalább olyan nagy örömöt okozott. Színészcsaládba születtem, és már gyerekként tanúja voltam, hogy milyen borzasztóan féltékeny volt egy-egy színész, ha nem kapta meg azt a szerepet, amelyikre vágyott. Megfogadtam, hogy én ezt másképp csinálom majd. Soha nem fogok fúrni senkit, nem megyek fel az igazgatóhoz szólni, hogy de azt a szerepet én akarom Büszke vagyok rá, hogy sikerült betartani a fogadalmam.
– Úgy tudom, hogy az édesapja, Básti Lajos eltiltotta a színi pályától. Mitől féltette?
– Azt mondta, hogy ez a pálya nehéz egy nőnek. Igaza volt. Azonkívül nem tudhatta, hogy mennyire vagyok tehetséges, hogy lesz-e erőm „életben maradni”, hogy szerencsés leszek-e. Az érvényesüléshez ugyanis nem elég a tehetség, jó időben jó helyen kell lenni, és lelkileg is bírni kell a megpróbáltatásokat. Végül a tudta nélkül jelentkeztem a főiskolára.
– Babarczy László azt nyilatkozta önről egy televízió-műsorban, hogy amikor a színművészeti főiskolára került, visszafogott, szinte gátlásos volt. Mi volt félszegségének az oka?
– Meg kellett szoknom, hogy nekem mindig triplán kell bizonyítanom: egyet a mamámért, egyet a papámért és egyet magamért. Szerencsére mindenhol könnyen elfogadtak.
– Básti Lajosról azt mondják, hogy maximalista személyiségként gyakran került összetűzésbe a kollégáival. Apaként milyen volt?
– Sokszor volt ideges, fáradt, mindig csendben kellett lennem, ha otthon volt. Nem hívhattam át a barátaimat, nem játszhattam a kertben, nem hallgathattam zenét. Akkor, gyerekként nagyon szenvedtem ettől, mert még nem tudtam, hogy őrületes nagy lelki teher, ha valakinek folyamatosan hatalmas szerepeket kell eljátszania. Volt, hogy egyszerre tíz főszerepet játszott. Ahogy azt sem értettem, hogy mit jelent estéről estére kiállni több száz ember elé a színpadra úgy, hogy az előadás végén azt érezzék, na, ezért érdemes volt eljönni. És ő mindig így csinálta. Persze, hogy fáradt volt.