Ki szabhat határt a cégek gátlástalanságának?

Karácsonyi csokoládé kis extrával. Pápua Új-Guineán valószínűleg örülnének a csak titkon remélt fűszernek.

NAIV
2013. 12. 14. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Krisztián felháborodása teljesen jogos. Készül az ünnepre. Bemegy az amúgy jó hírnévnek örvendő, igaz, elsősorban pipere- és háztartási cikkekre szakosodott lánc üzletébe és vásárol magának vagy a kedvesének egy kis meglepetést. Winter edition (azaz téli kiadás), kiáltja már messziről a csomagolás. Almás-fahéjas csokigömbnek lehetne a legpontosabban nevezni.

Az ember álmában sem gondolná, hogy egy ilyen csemege micsoda meglepetéseket rejthet. Bár megtörténhet, hogy a receptúra különleges. Pápua Új-Guineán például valószínűleg kifejezetten örülnének a csak titkon remélt összetevőnek. Vagy ez a Winter edition? De Pápua Új-Guineán – emlékeim szerint – nincs tél

 

 

Mifelénk azonban nem szokás kukacokat fogyasztani. Még csokoládéval sem. A busmanok esküsznek rá, különösen a vastagabb, szaftosabb darabokra. Ázsiai piacokon is keresett cikknek számítanak.

Krisztián – szegény – nem örült neki. A csokigömbök alól előmászó kukacok viszolygást váltottak ki belőle. A derék lárvák szorgalmas tevékenysége nyomán néhány gömb már elfolyta magát. A belső, műanyag csomagoláson jól láthatóak azok az útvonalak, amit a hívatlan vendégek bejártak. Ürülékükkel jelölték meg.

Igen, tudom, hogy ez valami olyan, mint a dugós bor. A borász nem tehet róla, a parafa erezetében megbúvó penészt nem lehet előre beazonosítani. Ám egy kicsit mégis, mert a csokoládé és vélhetően a töltelék is hőkezelésen megy át, kap egy-két tartósítót, meg egyéb „E” betűt. Meg kell lennie minőség-ellenőrzésnek is, vagy minek. Hogy ennek ellenére is megtörténhet ez? Igen, meg.

Súlyos pech, hogy a millió dobozból Krisztiánnak pont azt sikerült felmarkolnia, amelyikbe társbérlők is beköltöztek már. De vajon csak pech? Mert a csoki ugyan le volt árazva (ez már intő jel lenne?), de a szavatossága 2014 tavaszáig tart.

 

 

Nem hagy nyugodni a kisördög. Tudjuk, hogy számtalan magyar élelmiszer- és egyéb gyártó trükközik. A gesztenyepüré körül fellángolt botrány (rizsliszttel és krumplival ütötték fel a szelídgesztenyét) még perzseli a cégeket és fokozza a vásárlók éberségét. Azt mondják, ilyen furfangos nép vagyunk, előbb jövünk ki a forgóajtón, még ha később is érkeztünk oda Írtunk már a kenyérmizériáról is, az ember sohasem tudhatja biztosan, hogy mit is eszik valójában.

Ám – amint a mellékelt példa is mutatja – ez nem csak kis hazánkban van így. A világon mindenhol igyekeznek még egy-két fillérrel többet kisajtolni az üzletből. A harácsolás az, ami a veszélyes élelmiszereket az asztalunkra vezényli, ami miatt helyenként összedőlnek épületek vagy beszakadnak tetőszerkezetek, netán ütköznek vonatok, mert valaki ellopta a biztonsági rendszer rézkábeleit.

Sajnos a cégek profitvágyát és az ennek alárendelt gátlástalanságát nem kell feltüntetni a címkén, pedig jelentősen befolyásolja az összetételt. A címkén a kukacokról sem kapunk megfelelő tájékoztatást

Ui.: Krisztiánnak köszönjük, hogy megosztotta velünk csalódottságát, Naiv megosztotta önökkel, ha gondolják, osszák meg ismerőseikkel. A kukacos csokit meg vissza kellene vinni a vásárlás helyszínére. Ha nem cserélik be egy ehetőre, akkor számítanánk az újabb beszámolóra.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.