Kilométeres dugókban állnak az autók Budapesten

Ha már mindent egyszerre csinálnak, legalább menne gyorsan. Éjt nappallá téve

NAIV
2014. 09. 01. 15:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem emlékszem már, hogy az 1-es villamos felújításának befejezését mikorra tervezték. Elképzelhető, hogy a nyári nagy elterelések, lezárások és feltúrások közepette csak magamban reméltem, hogy a forgalmi rend és nyugalom visszaállásának dátuma szeptember 1-je lesz. Bármilyen hitbe is ringattam magam, az iskolakezdés reggele nem hozta meg a megkönnyebbülést a keleti budapesti kerületekből a villamos útját keresztezve igyekvők számára.

Tavasszal még csak egy-egy, vagy egymástól távoli szakaszokon zajlott az 1-es villamos felújításának munkálata. Ez itt-ott zavart okozott, de viszonylag kezelhetők voltak a kialakult dugók. Amint beköszöntött a nyár, megkezdődött a frontális támadás. Az M3-as út bevezetőjétől az Üllői útig (és szélesebb körben is) állt és áll még mindig a bál. Se a Thököly, se az Egressy, se a Fogarasi, se a Mogyoródi, se a Kerepesi, se a Kőbányai, se a Vajda Péter úton nem lehet megúszni. Résmentesen el lett zárva a főváros jó része a belső területektől.

Azután megjött szeptember 1-je. Vele pedig megérkezett – ugyanolyan váratlanul, mint az első hó szokta meglepni az útfenntartókat – az eső és az iskolakezdés. Aki próbált már Budapesten autózni, az pontosan tudja, hogy a vakáció vége jelentősen megemeli a forgalomban küszködő autók számát, mert a szülők a reggeli csillagtúrába bekapcsolják csemetéiket és azok tanintézményeit is. Az eső pedig már önmagában is megnöveli az autók mennyiségét, illetve majdnem a felére lassítja mozgásuk sebességét. Szeptembertől tehát felújítások nélkül is óriási a káosz.

Ma reggel viszont konkrétan kilométeres sorokat lehetett látni az egyébként sokkal jobb áteresztőképességgel rendelkező utakon.

Az építési területek mellett elaraszolva bőven volt időm megnézni, hogy áll a munka. Nos, vélhetően nem szeptember 1-je volt a kitűzött határidő, mert elég messze még a munka vége. Megbecsülni sem lehet, hogy meddig kell még fél-egy órával korábban indulni, hogy időben beérjenek az emberek a munkahelyükre. A helyzet reménytelen, a küzdelem fokozódik. Mindenki türelmetlen, előz, a szembe sávban is kialakul az új oszlop. A lekanyarodó sávban már nem csak egy-egy pofátlan járgány húz el, majd libben be az egyenesbe, hanem ott is teljes oszlop áll. Még rendőrautót is láttam, amelynek a jobbra kanyarodás helyett a kereszteződés kellős közepén támadt hirtelen sokkal fontosabb dolga balra, és – fény- meg hangjelzéseit pár másodpercre használva – el is ment arra.

Tudom, hogy a tömegközlekedést használóknak sokkal jobb és kényelmesebb lesz a felújított vonalon utazni. Azt is tudom, hogy a környéken lakók is várják már, hogy csendesebb legyen a felújított vonal, esetleg az új villamosok is. Tisztában vagyok azzal, hogy csak a közlekedés megerőszakolásával lehet ezeket a munkákat elvégezni, ehhez pedig az autósok türelme is szükséges. Magam is büszke vagyok arra, hogy a főváros ilyen, minden korábbinál intenzívebb ütemben újul meg és fejlődik.

Mégis úgy érzem, hogy vélhetően inkább szakaszosan lett volna jó elvégezni ezt a hatalmas munkát, figyelembe véve, hogy tízezrek próbálnak meg az említett területeken közlekedni. Persze megtörténhet, hogy technikailag ez nem kivitelezhető. De ha már mindent egyszerre csinálnak, legalább menne gyorsan. Éjt nappallá téve, hogy mielőbb, konkrétan a szeptemberi csúcsig minden rendben legyen. Egyik sem jött be.

Mint annyiszor, most is csak a kényszermegoldás maradt: állunk nyakig a dugóban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.