Az eladási hullám összefüggésben állhat azzal, hogy a Facebook július 26-án teszi közzé második negyedéves eredményeit. Egyes piaci spekulációk szerint jelentősen visszaeshetett a vállalat növekedése.
A probléma az elemzők szerint nem abban keresendő, hogy a felhasználók száma visszaesett 900 millióra, sokkal inkább a reklámbevételek elmaradásában. A Mark Zuckerberg által alapított vállalat fő bevételi forrása eddig a reklámbevételekből eredt. A közösségi háló kezdi elveszíteni vonzerejét, egyre több cég vonult vissza a Facebookról, mivel a gazdasági válság miatt mind többen kénytelenek kurtítani a marketingkiadásaikon.
Az okostelefonok nem támogatják a reklámokat
Ennek hátterében az állhat, hogy sokan a Facebook okostelefon-alkalmazásán keresztül tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, barátaikkal, a telefonok kisebb méretű kijelzője pedig nem teszi lehetővé a reklámok megjelenítését. A Facebook szakemberei lázasan dolgoznak a megoldáson, de egyelőre még homály fedi igyekezetük irányát.
A befektetők kegyeit már korábban, a tőzsdei bevezetéskor eljátszotta a cégóriás. A várva várt Facebook-részvény sokaknak okozott csalódást, még többeknek komoly veszteséget. A kibocsátás előtt az egész világ Facebook-részvényt akart vásárolni, utána azonban csak a hoppon maradt befektetők örülhettek. A papír árfolyama szinte közvetlenül a kibocsátás után zuhanni kezdett. Az eddigi mélypont 25,52 körül volt, majd átmenetileg sikerült visszaerősödnie 33 dollárig. Az elmúlt napokban azonban ismét jelentősen gyengült az árfolyam, és ismét a korábbi mélypont felé közelít a jegyzés. A pesszimistább elemzők szerint akár 21 dollárig is visszaeshet a jegyzés a negyedéves adatok közzététele előtt.
Odor Tamás
GlobalFX.hu