Fapados repülők után fapados reptereket vizionál a Ryanair elnöke

A Ryanair elnöke szerint a reptereknek olyanoknak kell lenniük, mint a diszkontüzleteknek, amelyek csak a lényegre koncentrálnak.

GlobalFX
2012. 09. 04. 13:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ryanair elnökének elképzelései szerint az utasokat sokkal inkább bele kell vonni a repülésbe, például maguk vihetnék a poggyászukat a gépre. „Megszüntethetnénk az elvesztett csomagokkal foglalkozó részlegeket, nem is beszélve a futószalagokról és a rakodórámpákról.” O’Leary szerint a jövő olcsó repterei olyanok lesznek, mint az Aldi vagy a Lidl az élelmiszerüzletek között. A légitársaságok által eddig nyújtott szolgáltatások hamarosan gyökeresen megváltozhatnak, írta a Handelsblatt.

Szponzorált kávé a fedélzeten

A Ryanair más módon is spórolna. „Olyasvalakit keresünk, aki szponzorálja a kávét és teát a fedélzeten” – mondta O’Leary a lapnak. A Ryanair cserébe a poharakra nyomtatná a szponzorcég logóját. Ingyen biztosan nem fognak felszolgálni sem teát, sem pedig kávét a járatokon. Nemrég  O’Leary volt az is, aki felvetette, hogy fizetőssé kellene tenni a fedélzeti vécéket.

A varázslatos reptéri paloták ideje lejárt

O’Leary az interjúban jelentette be azt is, hogy kisebbségi részesedés megvásárlását tervezi a londoni Stansted repülőtérben, amely azután alacsonyabb költségekkel üzemelne. „Minél költséghatékonyabbá szeretnénk tenni a repülőteret. Nem értünk egyet azzal a régi nézettel, hogy varázslatos üvegpalotát kell építeni.” Szerinte Berlin példáján jól látható, milyen nehézkes – és amúgy teljesen felesleges is – egy ilyen reptéri palota építése, „egy halom törmelék, amelyről senki sem tudja, mikorra is készül el.”

Veszélyben a terjeszkedés

Az EU-s versenyhivatal szakemberei miatt veszélybe kerültek a terjeszkedéssel kapcsolatos tervek. Az ír légitársaság harmadjára is megpróbálkozna a nemzeti konkurens Aer Lingus felvásárlásával, Brüsszel azonban az előzetes vizsgálatok szerint túlzott kartellkockázatot állapított meg, és úgy véli, az átvétel negatív hatással lenne az ír utasokra.  A bizottság a múlt héten kiterjesztette a vizsgálatot.

Kérdéses, hogy valaha meglesz-e az engedély, hiszen mindkét fél az ír piac legnagyobb vállalatai közé tartozik a légi közlekedésben. Dublinból számos útvonalon konkurál egymással a két cég, a felvásárlást követően azonban számos útvonalon csaknem teljesen megszűnne a verseny. Joaquín Almunia EU-biztos januárig vizsgálódhat.

A Ryanair már 2006-ban és 2008-ban is eredménytelenül próbálta lenyelni az Aer Lingust. Brüsszel 2006-ban is kartellgyanú miatt hiúsította meg a cég átvételét. A második alkalommal egy részben állami tulajdonú, konkurens cég húzta keresztül a Ryanair számításait. 2007 óta a cég már 30 százalékos részesedéssel bír az Aer Lingusban. Idén júniusban a cég újabb közel 700 milliós ajánlatot tett a kormánynak az általa birtokolt részesedésekért. Az ír kormányt rosszul érintené, ha meghiúsulna az üzlet, mivel a mentőernyő alá menekült euróország kormánya az Aer Lingus privatizálásával töltötte volna fel az államkasszát.

Odor Tamás
GlobalFX.hu

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.