„Az európai értékesítési problémák leginkább a Passat tekintetében érintik a céget, a modell eddig leginkább az üzleti vásárlók körében volt keresett – nyilatkozta Bernd Osterloh, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának elnökségi tagja, a cég üzemi tanácsának elnöke a Handelsblattnak. – Kénytelenek voltunk reagálni és bizonyos műszakokat leállítani.” Sajtóértesülések szerint a Német Egység Napja utáni két napban egy darab Passat sem gördül le a gyártósorokról.
A jó öreg Golf még mindig viszi a prímet
A Golf esetében a cég szerint épp fordított a helyzet, itt pluszműszakokat kellett beiktatni. „Mivel az előző generációt még egy évig párhuzamosan gyártjuk az új modellel, könnyedén felvehetjük a kesztyűt az árak háborújában, anélkül hogy megterhelnénk az új modell eladási mutatóit” – nyilatkozta Osterloh. A kereskedők hatalmas kedvezményekkel és akciókkal árulják a Golf legjobban felszerelt régebbi modelljeit.
A vezetőség szerint ebben az évben összességében több autót értékesíthet a Volkswagen, mint tavaly, de a mutatók várhatóan elmaradnak a korábbi várakozásoktól. A kitűzött céltól a legújabb felmérések szerint maximum 140 000 autóval maradhatnak el. Az előző évben a Volkswagen világszinten 8,4 millió gépkocsit értékesített. Eben az évben a teherautókat gyártó MAN és Scania gépjárműveivel együtt maximum 9,7 millió darabot tudtak volna eladni az előzetes becslések szerint, a cég vezetősége azonban 9,4 millióra darabra csökkentette a célkitűzést, elkerülve így a raktárra termelést.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu