Az európai krízis hidegen hagyja a BMW-t

Az idei év első két hónapjában a konszern világszinten 6 százalékkal növelte forgalmát, nyilatkozta Norbert Reithofer, a BMW vezérigazgatója hétfőn Genfben.

GlobalFX
2013. 03. 05. 13:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eddig eladott 250 000 gépjárművel jobb startot vettek, mint bármikor korábban. A felső kategóriás autókat előállító német vállatok az európai visszaesést ázsiai és amerikai növekedéssel kompenzálták.

A müncheni konszern továbbra is a feltörekvő régiókra koncentrál, épp ezért telepít gyáregységet Brazíliába is. Az ágazat ismerői szerint a brazil piac robbanás előtt áll. A BMW vezetői egy orosz gyár létesítésével is már régebb óta foglalkoznak, állítólag vizsgálják az ország adottságait. A következő hónapokban ezzel kapcsolatban is döntés születhet. Európát tekintve továbbra sem látják a helyzet javulását. A vállalat szakemberei szerint még további visszaesés várható a kontinensen, a pesszimistább hangok további öt szűk esztendőt jósolnak. A BMW ismét megerősítette 2013-as eladási előrejelzését, ami újabb eladási rekordot jelenthet. Ugyanekkor az Audinál is a forgalom növekedését jelentették be.

Az elektromos autók piacán Reithofer az átfogóbb állami támogatásokban látja a megoldást, írta a Reuters. „Vannak olyan országok, ahol sokkal nagyobb mértékben támogatják az elektromos autókat” – nyilatkozta. A cég idén ősszel tervezi piacra dobni az elektromos i3-at. Martin Winterkorn Volkswagen-vezér szerint is itt az idő, hogy a politikusok növeljék az ügy támogatottságát, és ezáltal egyre újabb, innovatív technológiákat vezethessenek be az autógyártók.

Ódor Tamás
GlobalFX

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.