Az eddig eladott 250 000 gépjárművel jobb startot vettek, mint bármikor korábban. A felső kategóriás autókat előállító német vállatok az európai visszaesést ázsiai és amerikai növekedéssel kompenzálták.
A müncheni konszern továbbra is a feltörekvő régiókra koncentrál, épp ezért telepít gyáregységet Brazíliába is. Az ágazat ismerői szerint a brazil piac robbanás előtt áll. A BMW vezetői egy orosz gyár létesítésével is már régebb óta foglalkoznak, állítólag vizsgálják az ország adottságait. A következő hónapokban ezzel kapcsolatban is döntés születhet. Európát tekintve továbbra sem látják a helyzet javulását. A vállalat szakemberei szerint még további visszaesés várható a kontinensen, a pesszimistább hangok további öt szűk esztendőt jósolnak. A BMW ismét megerősítette 2013-as eladási előrejelzését, ami újabb eladási rekordot jelenthet. Ugyanekkor az Audinál is a forgalom növekedését jelentették be.
Az elektromos autók piacán Reithofer az átfogóbb állami támogatásokban látja a megoldást, írta a Reuters. „Vannak olyan országok, ahol sokkal nagyobb mértékben támogatják az elektromos autókat” – nyilatkozta. A cég idén ősszel tervezi piacra dobni az elektromos i3-at. Martin Winterkorn Volkswagen-vezér szerint is itt az idő, hogy a politikusok növeljék az ügy támogatottságát, és ezáltal egyre újabb, innovatív technológiákat vezethessenek be az autógyártók.
Ódor Tamás
GlobalFX