Március elején a Continental szakemberei még csak 1-3 százalékos visszaesést jósoltak az előző év hasonló időszakához képest. Az operatív nyereség mértéke is elmarad a tavalyitól.
Az autóipar számos európai országban gyengélkedik és a mutatók szerint egyre rosszabb eredményeket produkál. Még a legerősebb országokban is jelentősen visszaesett az újonnan forgalomba helyezett gépjárművek száma. Márciusban Németországban 17 százalékkal, Franciaországban 16 százalékkal, míg Spanyolországban 14 százalékkal esett vissza a mutató. Ennek ellenére a Continental vezetői szerint az idei évre tervezett célok még elérhetők – írta az Euro am Sonntag.
Schäfer szerint az első negyedév volt az idei év mélypontja. A Continental azonban lépésről lépésre haladva elérheti a 2013-ra kitűzött 5 százalékos forgalomnövekedést. Tartozásainak lefaragása után a Continental ismét a terjeszkedésben, növekedésben gondolkodik. Az ezzel kapcsolatos tervek főként Európán kívüli régiókat érintenek. „A rendezett anyagi háttérnek köszönhetően ismét lehetőség nyílik akár nagyobb volumenű beruházásokra, cégvásárlásokra is” – nyilatkozta Schäfer. A fejlesztések mértéke a pénzügyi igazgató szerint elérheti akár az 1 milliárd eurós szintet is. Számos más nagy európai konszern is hasonló cipőben jár, mint a Continental. Ilyen például a Siemens konszern is, mely nemrég készítette fel befektetőit egy keménynek ígérkező második félévre. A beszállítókhoz hasonló cipőben járnak maguk az európai autógyárak is, melyek csak az amerikai és ázsiai keresletnek köszönhetően tudták hozni a tervezett mutatókat.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu