A kisáruszállító és családi kategóriában érdekelt Citan modell az NCAP tesztjén csak 3 csillagot ért el az elérhető 5-ből, ami jelentős károkat okozott a felső kategóriás modelljeiről ismert Mercedesnek.
Az ADAC április végi ítélete szerint a Renault Kangoo-hoz sokban hasonlító Citan komoly hiányosságokat mutatott a törésteszteken. A Mercedes–Benz eleinte ugyan biztonságosnak nevezte a kocsit, de később Dieter Zetsche Daimler-vezér már azt nyilatkozta, hogy egy Mercedes esetében az elért eredmény „teljességgel megengedhetetlen”.
A tavaly piacra dobott Citannal a Mercedes a szolgáltatók között akart tarolni. Eddig összesen 10 000 darabot szállítottak ki, amiből 3500 darab került személyautóként a hibás airbaggel forgalomba. A légzsákokat a Mercedes–Benz költségére cserélik ki a szervizekben egy 2-3 órás munkafolyamat során.
A Mercedesnél egyes források szerint előre tudták, hogy nem érhet el 5 csillagos eredményt a törésteszteken a Citan, de nem törődtek vele, hiszen a kisáruszállítók piacára szánták, ahol a vevők nem nagyon érdeklődnek a töréstesztek eredményei után. Egy új modell fejlesztése jóval többe került volna, mint a Kangoo átszabása. A Mercedes egy árdolgozott motorral árulja a Citant Németországban, valamivel 12 000 euró feletti árral. A Renault Kangoo-ja 15 000 eurónál kezdődik. A Citanhoz hasonló eredményt ért el a Dacia Lodgy is. A Ford B-Max modellje ugyanakkor 5 csillagot kapott a törésteszteken.
A Renault és a Mercedes házassága 2010-re nyúlik vissza. A kisteherautó-piacon való együttműködés mellett a két gyár közösen fejleszti az új kétüléses, illetve négyüléses Smartot és a Renault Twingo új modelljét is. Az új kétüléses Smart várhatóan a jövő évben kerül majd piacra.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu