Az új gépek negyedével kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és leváltanák a régebbi modelleket. Összesen 34 darab 777–9x típusú Boeinget és 25 darab A350–900 típusú Airbust rendeltek, tette közzé a Lufthansa sajtóosztálya a mai napon. Az első gépet 2016-ban veheti át a Lufthansa. Az öregebb Boeing- és Airbus-típusokat fokozatosan vonnák ki a forgalomból 2025-ig. A befektetésnek köszönhetően 13 ezer munkahely sorsa biztosított.
Az új kétturbinás gépek a régi négyturbinás gépeket váltanák, ami az üzemanyagköltségek egynegyedének megtakarításával járna. A tankolás az egyik legjelentősebb tétel a cég kiadási listáján. A Lufthansa idei évre tervezett üzemanyagköltsége elérheti a 7 milliárd eurót. Időszerű volt már a frissítés, hiszen a cég jelenleg is számos 747-400-as Jumbot és A340-es Airbust üzemeltet, melyek sokkal többet fogyasztanak a mai korszerű gépeknél. A Lufthansa jelenleg 107 hosszú táv repülésére alkalmas gépet üzemeltet.
A Kranich csoport az Airbus legnagyobb ügyfele. A cég közel 640 repülőgépének több mint a fele az európai repülőgépgyártó üzemeiből származik. A Lufthansa a teljes flottát modernizálja. A jelenlegi megrendelést is beleszámítva 295 új gépet rendeltek 36 milliárd eurós listaáron. Ugyanakkor a listaárat ekkora megrendelésnél szinte sosem alkalmazzák. Valószínűleg a Lufthansa is jelentős kedvezményekkel vásárolja meg az új gépeket.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu – Vagyonkezelés felsőfokon

Nem fogjuk elhinni, mi történik a bőrünkkel, ha leállunk az alkohollal!