Míg a piaci versenyben második Adidas és harmadik Puma folyamatosan problémákkal küzd, a piacvezető Nike egyre kedvezőbb forgalmi adatokkal büszkélkedhet. Az első negyedéves 780 millió dolláros többlet 38 százalékos növekedést jelent, ami még a szakértőket is meglepte. A forgalom 8 százalékkal közel 7 milliárd dollárra emelkedett. A hét utolsó kereskedési napján a Nike részvényei jelentősen erősödtek.
Mark Parker vezérigazgató szerint a széles termékportfólió a Nike egyik legnagyobb fegyvere a kiélezett piaci versenyben. A nemrég bevezetett termékek is jól szerepelnek. A következő hónapokra vonatkozó megrendelések 10 százalékkal magasabbak az előző év hasonló mutatóinál. A forgalomból is több maradt, hiszen kevesebb akciós kiárusításra volt szükség a cégnél, és gyapjút is olcsóbban vásároltak.
Most már Európában is egyértelműen lekörözte versenytársait az észak-amerikai cégóriás. Nyugat-Európában az árfolyam-ingadozások ellenére is 8 százalékos növekedést ért el, Közép- és Kelet-Európában pedig 10 százalékkal nőttek a mutatók. Az Adidas az oroszországi fiaskók miatt is szenvedett.
A Puma és az Adidas szakemberei szerint a mutatók gyengülésének fő oka a gazdasági válság. Mindkét cég küzd az árfolyamveszteségekkel is. Az ellenfelekkel szemben a Nike az árfolyamkockázatokból eredő terheléseket is megfelelően kezelte.
Kínában azonban nem ennyire rózsás a Nike helyzete: a forgalmi mutatói 3 százalékkal gyengültek, míg az Adidaséi erősödtek.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu – Vagyonkezelés felsőfokon