A bonni konszern bejelentése szerint a pilóta nélküli gép az Északi-tengeren található Juist-szigetre repül majd elsőként rendszeresen. A 12 kilométeres távolságon egyelőre kutatási célokkal repül majd. December óta speciálisan ennek a célfeladatnak az ellátására fejlesztették a drónt. Optimalizálták a repülési időt, a távolságot és a sebességet, melyek beállítása elengedhetetlen a tengeren uralkodó szelek és szélsőséges időjárási viszonyok leküzdéséhez.
Az RWTH Aachennel és a Microdrones GmbH-val közös projektnek Európában elsőként sikerült pilóta nélküli eszközt célba juttatnia. A decemberi első hivatalos bemutató repülésen – a modellrepülőkhöz hasonlóan – még szükség volt a szemkontaktusra, mára már ezt a problémát is megoldották a szakemberek.
Az első rendszeres repülést természetesen komoly engedélyezési eljárások előzték meg. A repüléseket csak bizonyos előre meghatározott időpontokban indíthatják.
Nem csak a Deutsche Post fejleszt drónokat civil felhasználásra. Az Amazon már hosszabb ideje kísérletezik olyan csomagszállító gépekkel, melyek 16 kilométeres körzeten belül akár fél óra alatt a megrendelő ajtaja elé szállíthatja a kívánt árucikket. Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója szerint azonban a fejlesztés még csak kezdeti fázisban található. A projekt bevezetéséhez még legalább négy-öt évre van szükség, hiszen hiányoznak a biztonsági tesztek és a légügyi hatóság engedélyei is.
Ódor Tamás
GlobalFX.hu – Vagyonkezelés felsőfokon