Valahogy nem jött át a német precizitás a Hugo Boss által szervezett kampányon. Mihez képest „köztudott” lett hazánkban, hogy ennek a drága jó német cégnek volt az idén egy Dress Me For The Finale elnevezésű designversenye. Bárki tervezhetett ruhákat a McLaren versenyzőinek online, s az évad időmérőin mindig az adott régió nyerteseinek cuccában feszített Jenson Button és Lewis Hamilton. A Hungaroringen Kalmár István által tervezett kalocsai mintás tűzálló overallban virított a két brit pilóta.
A Hugo Boss harminc éve szponzorálja a McLarent, s eme nemes évforduló alkalmából hirdették meg 2011-re ezt a versenyt. Ez egyébként becsülendő, s összességében egy nagyszerű ötlet, színesebb lesz tőle az F1, s az adott ország még inkább sajátjáénak érezheti az ott rendezett nagydíjat. Ezzel idáig nem is lenne gond. De aztán jött a gikszer.
A magyar pályázat utcahosszal nyert – első körben. De olyannyira elverte az egész mezőnyt, ahogy Usain Bolt síkfutó szokta. Szóval a startnál kicsit döcögősebben indult – a török sokáig vezetett –, aztán kilőtt a kalocsai minta, s meg sem állt olyan 120 ezerig. Ha hinni lehet az utolsó netes forrásoknak, a kalocsai minta csaknem százezer szavazatot vert a török vetélytársára, mely körülbelül 20 ezerig juthatott.
Mindenesetre most rá is kattintok, mert ugye, újra lehet szavazni, de erről csak később, előbb szavazzunk. (Közben halkan megjegyzem, hogy Button beszél hozzám a monitoron. Óriási. Utána rögtön bevillan a kalocsai minta. Tetszik.)
Na csak sikerült. Nulla perc volt. Véletlenül majdnem feljelentkeztem hírlevélre is. Tegyük hozzá, nagyon rutinosak már marketing terén is a németek: rögtön felugrott egy kis ablak, hogy itt regisztrálhatsz a cég hírlevelére – a verseny szempontjából ez azonban nem tűnik kötelezőnek.
Na nézzük meg, hogy állunk… Aztadurva! Jól van, alázzuk megint a mezőnyt: 59 ezer felett a magyar design! A többiek ilyen 100 körül cammognak, míg a második helyen álló török ruha 1300 körül áll így hajnali egy körül. Az amúgy kisorsolt („győztes”) német overallra kőkemény 300 szavazat érkezett eddig.
Szóval úgy fest, hogy lényegében csak magyarok szavaznak. Nyilván ez nem így van, de úgy tűnik. Pedig hazánkban – már akit ez egyáltalán érdekelt – komoly felháborodást váltott ki, hogy törölték az első szavazás eredményét. Ezért feltehetően boldog-boldogtalan szavazni fog, már csak dacból is. Az indok az volt, hogy túlságosan kiemelkedő volt a magyar fölény. A cég szerint manipulálták a versenyt egyes országokból. Ez annyit tesz ott kinn németben, hogy a szoftver befogadott szavazatokat úgy is, hogy közben még nem telt le az ötperces korlát. Mert ugye szabályozták, hogy egy IP-címről csak egy szavazat érkezhessen ötpercenként.
De elszúrták. Nem kicsit, nagyon. És most azért elég sokan röhögnek rajtuk, mert amilyen jó ötletként indult ez a szavazósdi, úgy válik most egyre kínosabbá. Főleg úgy, hogy kisorsolták a végső nyertest, s egészen véletlenül a német kreálmány került ki győztesen. Nem vagyok benne biztos, deee… és igen, megerősített a Wikipedia is: a Hugo Boss tényleg egy német cég. Kínos.
Végezetül, amivel talán kezdenem is kellett volna: a nyitóoldalon felugró pici ablakban a sztori – a cég megközelítéséből. Megpróbálom tömören összefoglalni az ott látottakat. A csúnya nyertes országok manipulálták a szavazást. Ezért a jó Hugo Boss kisorsolta a győztest házon belül – ami egyébként ugye a német design lett –, mert így „mindenki egyenlő eséllyel indulhatott”. De a Hugo Boss egy nagyon fair cég, ezért lehetőséget biztosít, hogy újra lehessen szavazni. Ha nem a kisorsolt – még mindig német overall – nyerne, akkor ők gratulálnak mindkét győztesnek, s mindkét nyertes ruhája ott lesz Sao Paulóban.
Lényegében ez azt jelenti, hogy a Hugo Boss elintézte házon belül, hogy a német minta is ott legyen az évadzárón – adott esetben csak az egyik pilótán. Ha így marad a szavazás állása, már látom magam előtt, ahogy Button és Hamilton veszekszik, hogy melyiküké legyen a kalocsai mintás. Mert valljuk be: kár volt kisorsolni ezt a német zászlós, lángnyelves valamit. Szerintem… csúnya.