Nehéz idők járnak mostanában Rogán Antalra. Örök riválisa, Lázár János a vasárnapi népszavazáson első helyre hozta be a megyei jogú városok versenyében Hódmezővásárhelyt – jóval 50 százalék feletti részvétellel, ami országos szinten az érvényességhez is elég lett volna –, így gyakorlatilag az egyetlen ismertebb fideszes politikusként bátran mondhatja, hogy nem teljesen elégedett a referendum végeredményével. Rogán ellenben kínos pillanatokat élhetett át a központi kampány irányítójaként, amely nem hozta a várt eredményt, sőt egyes (fideszes) vélemények szerint épp ellenkező hatást ért el: túlzó üzeneteivel és eltúlzott jelenlétével visszatartotta a kevésbé elkötelezett választókat. Az már csak hab a tortán, hogy a hírek szerint Rogán stábja az utolsó hétig eltitkolta Orbán Viktor elől azokat a belső felméréseket, amelyek a referendum várható érvénytelenségére figyelmeztettek. S ha mindez nem volna elég, itt van még ez a fránya helikoptersztori is.
Többé-kevésbé a kinevezése óta nyilvánvaló, hogy a kormányzati kommunikációért felelős miniszter igen sajátos módon kommunikál a sajtóval. Ebbe a sorba illeszkedik a rotorgate, a bulibáróügy – vagy nevezzük, ahogy akarjuk – kezelése is. Az persze tulajdonképpen dicséretes, hogy Rogán Antal csak a saját szemének hisz, és nem ül fel holmi híreszteléseknek, ezért csupán akkor ismerte be, hogy valóban a fellegek között érkezett a nyírségi celeblagziba, amikor a Népszabadság a róla készült fényképekkel szembesítette. Ahogy bizonyára azt is nagy megkönnyebbüléssel hallják a választópolgárok, hogy a kabinetminiszternek számos jó barátja van, aki az efféle légi utakat készséggel segít megoldani ingyen, bérmentve, barterbe’. Amúgy sem várhatjuk, hogy egy mai állami vezető krumplileves mellett otthon töltse a hétvégét, nem vagyunk a Kádár-rendszerben.
Csak az a helikopter, csak azt tudnánk feledni! Hiszen a politikai álmoskönyv szerint egyáltalán nem szerencsés, ha az emberfia efféle alkalmatossággal vág neki a nagyvilágnak. Túl könnyen Kóka János jut róla a nagyközönség eszébe, aki minisztersége idején magánhelikopterrel büszkélkedhetett. Igen, az SZDSZ-es Kóka János, akit ma afféle kabalaként cipelnek magukkal a külügyes delegációk, és akinek tudománypolitikai alapvetését – „a mocsár lecsapolásáról nem a békákat szokták megkérdezni” – 2010 után a Fidesz általános kormányzati filozófiává emelte. Rogán Antal persze nem tulajdonosa egy ilyesfajta jószágnak – mi az hogy, nagyon nem! –, de a helikopterrel utazó politikus így is, úgy is vörös posztó az emberek többségének szemében. Akárcsak a vadászó politikus (e szempont felvetése mégiscsak hidat képez mai világunk és a Kádár-rendszer között, továbbá rávilágít arra, hogy az örök rivális Lázár János sem mentes az úri passzióktól, de itt zárjuk is be ezt a zárójelet), sőt talán még annál is inkább. Hiszen mindannyian ismerünk tisztességes, nem politikus vadászokat, helikopterrel közlekedő egyszerű magánszemélyeket viszont már jóval kevesebben.