- Formula–1 -
Már az első egyórás gyakorlás során látszott, hogy a Ferrari rendkívül jól felkészült erre a hétvégére, a remek alapbeállításoknak köszönhetően kezdettől fogva lényegesen gyorsabbak voltak vetélytársaiknál a tűzpiros rakéták. A többiek reggeli teljesítménye hozzájuk képest meglehetősen harmatos volt, mert bár kitartóan keresgélték a megoldásokat a riválisok, karosszéria- és légterelő-beállítási kísérleteik csupán kezdeti szárnypróbálgatá-sok voltak a Ferrari magabiztos és tudatos munkájához képest.
Michael Schumacher volt az egyedüli, aki délelőtt 1:17 perc alatt teljesítette a 3975 méteres kört (1:16,755), a harmadik helyezett brazil Felipe Massa már 1,6 másodperccel lassabb volt a német pilótánál. Ettől persze még remek volt a Sauber 20 éves pilótájának teljesítménye, tekintve, hogy mostanáig legfeljebb szimulátorban ülve ismerkedhetett a Hungaroringgel az újonc dél-amerikai, aki azonban 22 kör alatt megbarátkozott a nehéz vonalvezetésű pályával. Az első hat helyen egyébként Bridgstone abronccsal felszerelt autók végeztek délelőtt, a forróságban jobb tapadást biztosító Michelin papucsok ezúttal nem segítették a Ferrari nagy riválisait, a Williams-BMW-t és a McLaren-Mercedest.
A nem titkoltan győzelmi ambíciókkal érkező Williamsek egész nap kínlódtak és ez még akkor is így van, ha a második szabadedzés végére minden bizonnyal rátaláltak (vagy ráhibáztak) a beállításra. Nem lehetett könnyű, hiszen a grove-iak három külön kis légterelőt is felszereltek a kék-fehér járművekre, ettől remélvén jobb tapadást. Ralf Schumacher pontban 14 órakor a harmadik helyre ugrott előre (1:17,228), előtte azonban csapattársával, a kolumbiai Juan-Pablo Montoyával együtt úgy csúszkált aszfalton és füvön egyaránt, mint egy kezdő. Montoya egyébként az utolsó piruettjét követően nem is a Williamsszel, hanem az egyik pályabíró kismotorjával volt kénytelen visszatérni a kamionhoz. Hiába volt egyébként a dél-amerikai a mezőny sztahanovistája, 1:18,961 perces ideje a 16. helyhez volt elegendő.
A McLaren-Mercedesek délelőtt az első fél órában be sem indították az autóikat, ami nagy magabiztosságra vallott, ehhez képest jóval több mint két másodperccel maradtak el M. Schumacher idejétől. Délutánra javult a helyzet, a finn Kimi Räikkönen a negyedik, a skót David Coulthard a hetedik helyre röpítette „ezüst nyilát”.
Unalmas azért nem volt a nap, már a sok kipörgés miatt sem, de ez mindig így van a Hungaroringen, amelynek aszfaltja az első napon rendre poros, csúszós. Szerencsére csak két autó törött, azok sem veszélyes módon, a dolog érdekessége azonban, hogy mindkét koccanás a Sauber-pilóták nevéhez fűződik. Még furcsább a történet akkor, ha megjegyezzük: Nick Heidfeld, néhány perccel később pedig Massa is a négyes kanyarban veszítette el uralmát a járműve felett, mindketten a szalagkorlátnak ütköztek.
Kevésbé volt szórakoztató, amikor délelőtt az olasz Jarno Trulli (Renault) megérkezvén a boxba nekikormányozta autója jobb első kerekét az egyik szerelőjének, ám a szakember még idejében félreugrott.
Minden azt bizonyította, hogy a Hungaroring továbbra is az, amit megszokhattunk. A pálya izgalmas, de csúszik, az idő kellemes. Viszont a kávé már négyszáz, a sör pedig ezer forint, azaz az árszínvonal emelkedik. Még mindig. Mint Michael Schumacher csillaga.
17. Magyar Nagydíj, szabadedzés: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:16,346 perc, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16,952, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:17,228, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:17,298, 5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda) 1:17,399, 6. Szato (japán, Jordan-Honda) 1:17,598, 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:17,704, 8. Massa (brazil, Sauber) 1:17,704, 9. De La Rosa (spanyol, Jaguar) 1:18,036, 10. Button (angol, Renault) 1:18,250, …16. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:18,961.
A hét végi program. Ma. 9 óra és 10.15: Formula–1, harmadik és negyedik szabadedzés; 13 óra: Formula–1, hivatalos időmérő edzés; 15 óra: Formula–3000; 16.45: Porsche Szuperkupa, második időmérő edzés. Vasárnap. 9.30: Formula–1, bemelegítő edzés; 10.20: Porsche Szuperkupa; 14 óra: Formula–1, Magyar Nagydíj (1 kör: 3,975 km, a versenytáv: 77 kör, 306,075 km).
Mi lesz ebből? Lisztes Krisztián éles kritikát kapott Németországban
