A világbajnok tovább száguld

Szokás szerint a két Ferrari uralta az eseményeket tegnap a 17. Magyar Nagydíj első két szabadedzésén. Az év eddigi versenyeit nézve nem volt semmi meglepő abban, hogy az olasz csapat két pilótája, az ötszörös világbajnok Michael Schumacher és Rubens Barrichello folyamatosan javuló teljesítménnyel autózta a két legjobb időt a Hungaroringen. A vasárnap 14 órakor kezdődő verseny rajtsorrendjéről azonban csak a mai időmérő edzés dönt majd (13 óra).

Kemenczky Zoltán
2002. 08. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Formula–1 -

Már az első egyórás gyakorlás során látszott, hogy a Ferrari rendkívül jól felkészült erre a hétvégére, a remek alapbeállításoknak köszönhetően kezdettől fogva lényegesen gyorsabbak voltak vetélytársaiknál a tűzpiros rakéták. A többiek reggeli teljesítménye hozzájuk képest meglehetősen harmatos volt, mert bár kitartóan keresgélték a megoldásokat a riválisok, karosszéria- és légterelő-beállítási kísérleteik csupán kezdeti szárnypróbálgatá-sok voltak a Ferrari magabiztos és tudatos munkájához képest.
Michael Schumacher volt az egyedüli, aki délelőtt 1:17 perc alatt teljesítette a 3975 méteres kört (1:16,755), a harmadik helyezett brazil Felipe Massa már 1,6 másodperccel lassabb volt a német pilótánál. Ettől persze még remek volt a Sauber 20 éves pilótájának teljesítménye, tekintve, hogy mostanáig legfeljebb szimulátorban ülve ismerkedhetett a Hungaroringgel az újonc dél-amerikai, aki azonban 22 kör alatt megbarátkozott a nehéz vonalvezetésű pályával. Az első hat helyen egyébként Bridgstone abronccsal felszerelt autók végeztek délelőtt, a forróságban jobb tapadást biztosító Michelin papucsok ezúttal nem segítették a Ferrari nagy riválisait, a Williams-BMW-t és a McLaren-Mercedest.
A nem titkoltan győzelmi ambíciókkal érkező Williamsek egész nap kínlódtak és ez még akkor is így van, ha a második szabadedzés végére minden bizonnyal rátaláltak (vagy ráhibáztak) a beállításra. Nem lehetett könnyű, hiszen a grove-iak három külön kis légterelőt is felszereltek a kék-fehér járművekre, ettől remélvén jobb tapadást. Ralf Schumacher pontban 14 órakor a harmadik helyre ugrott előre (1:17,228), előtte azonban csapattársával, a kolumbiai Juan-Pablo Montoyával együtt úgy csúszkált aszfalton és füvön egyaránt, mint egy kezdő. Montoya egyébként az utolsó piruettjét követően nem is a Williamsszel, hanem az egyik pályabíró kismotorjával volt kénytelen visszatérni a kamionhoz. Hiába volt egyébként a dél-amerikai a mezőny sztahanovistája, 1:18,961 perces ideje a 16. helyhez volt elegendő.
A McLaren-Mercedesek délelőtt az első fél órában be sem indították az autóikat, ami nagy magabiztosságra vallott, ehhez képest jóval több mint két másodperccel maradtak el M. Schumacher idejétől. Délutánra javult a helyzet, a finn Kimi Räikkönen a negyedik, a skót David Coulthard a hetedik helyre röpítette „ezüst nyilát”.
Unalmas azért nem volt a nap, már a sok kipörgés miatt sem, de ez mindig így van a Hungaroringen, amelynek aszfaltja az első napon rendre poros, csúszós. Szerencsére csak két autó törött, azok sem veszélyes módon, a dolog érdekessége azonban, hogy mindkét koccanás a Sauber-pilóták nevéhez fűződik. Még furcsább a történet akkor, ha megjegyezzük: Nick Heidfeld, néhány perccel később pedig Massa is a négyes kanyarban veszítette el uralmát a járműve felett, mindketten a szalagkorlátnak ütköztek.
Kevésbé volt szórakoztató, amikor délelőtt az olasz Jarno Trulli (Renault) megérkezvén a boxba nekikormányozta autója jobb első kerekét az egyik szerelőjének, ám a szakember még idejében félreugrott.
Minden azt bizonyította, hogy a Hungaroring továbbra is az, amit megszokhattunk. A pálya izgalmas, de csúszik, az idő kellemes. Viszont a kávé már négyszáz, a sör pedig ezer forint, azaz az árszínvonal emelkedik. Még mindig. Mint Michael Schumacher csillaga.

17. Magyar Nagydíj, szabadedzés: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:16,346 perc, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16,952, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:17,228, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:17,298, 5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda) 1:17,399, 6. Szato (japán, Jordan-Honda) 1:17,598, 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:17,704, 8. Massa (brazil, Sauber) 1:17,704, 9. De La Rosa (spanyol, Jaguar) 1:18,036, 10. Button (angol, Renault) 1:18,250, …16. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:18,961.
A hét végi program. Ma. 9 óra és 10.15: Formula–1, harmadik és negyedik szabadedzés; 13 óra: Formula–1, hivatalos időmérő edzés; 15 óra: Formula–3000; 16.45: Porsche Szuperkupa, második időmérő edzés. Vasárnap. 9.30: Formula–1, bemelegítő edzés; 10.20: Porsche Szuperkupa; 14 óra: Formula–1, Magyar Nagydíj (1 kör: 3,975 km, a versenytáv: 77 kör, 306,075 km).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.