A Magyar Nagydíjon hetedszer elsőként leintett Lewis Hamilton pályafutása 81. futamgyőzelmét jegyezte, és belátható távolságra került az örökrangsorban 91 elsőséggel listavezető Michael Schumacherhez. S ha a Mercedes brit pilótája idén is megnyeri a világbajnokságot – amire jó az esélye, jelenleg 62 ponttal vezet Valtteri Bottas előtt –, akkor jövőre a vb-címeket illetően utolérheti a hétszer megkoronázott német legendát.
Bottasnak viszont rosszul áll a szénája, hiába győzött idén két futamon, a Spanyol Nagydíj óta nyolcból hétszer kikapott a csapattársától, és a legutóbbi két verseny különösen rosszul sült el a számára. Hockenheimben a falban kötött ki, a Hungaroringen pedig, miután a rajt után megsérült az autója, csak a nyolcadik helyre tudott visszakapaszkodni. Ami azért is nagy baj neki, mert a hírek szerint éppen ezen a két versenyen kellett volna bizonyítania, hogy az év végén lejáró szerződését meghosszabbítsák.

A Mercedesnél ugyanis ott toporog a nála hét évvel fiatalabb, 22 esztendős, francia Esteban Ocon; a száguldó cirkusz nagy tehetsége jelenleg a csapat tesztpilótája. A Mercedes 2016-os világbajnoka, vagyis a feltehetően jól értesült Nico Rosberg szerint már eldőlt, hogy jövőre Ocon lesz majd Hamilton csapattársa. Toto Wolff csapatfőnök korábban augusztusra ígért döntést a 2020-as pilótafelállásról, s mivel a következő versenyt szeptember 1-jén rendezik Spában, Bottas már nem javíthat a helyzetén.
A „selyemzsinórt” egyelőre nem kapta meg, és Wolff a Hungaroringen igyekezett hárítani a pilóta jövőjére vonatkozó kérdéseket, de előbb-utóbb színt kell vallania. „Valtteri az egyik legjobb pilóta, de Ocon is megérdemelné az esélyt a Mercedesnél, ezért nehéz döntenünk” – fogalmazott diplomatikusan Toto Wolff.
Herendit kaptak
A Formula–1-es futamokon a rendezők igyekeznek különleges trófeákkal meglepni a dobogósokat, ám ez olykor furcsaságokat szül. A legborzalmasabb díjak versenyében a pálmát alighanem vita nélkül viszi el a száguldó cirkuszba tavaly visszatért Francia Nagydíj. Ezen a pódiumra álló pilóták kezébe tavaly is, idén is egy ormótlan talapzaton álló, Pirelli abroncsot magasba tartó gorillát nyomtak. A tavalyi majmot a francia trikolór színeibe öltöztették, idén már visszafogottan csak fehér volt… Mondhatjuk, hogy a Magyar Nagydíj az ellenpólus, idén már 13. alkalommal kaptak nálunk herendi porcelánt a dobogósok. Ennek olyan nagy sikere van, hogy amikor 2015-ben a győztes Sebastian Vettel kivételesen hagyományos kupát vehetett át, jelezte, hogy a herendinek jobban örült volna. Utólag aztán a Herendi Porcelánmanufaktúra meglepte egy míves alkotással. Az idei versenyre neoklasszicista stílusú vázák készültek modern színvilágú platina és türkiz dekorációval. A dobogósoknak járó három trófea értékét együttesen tízmillió forintra tették. Így Hamilton vasárnap nagyon bátor volt, amikor a sajátját feldobta a levegőbe…