Még szeptember végén értesülhettünk arról, hogy a Ferrari utánpótlásprogramjának mindhárom Formula–2-es reménysége hamarosan lehetőséget kap a Formula–1-es szabadedzéseken. Egészen pontosan a nürburgringi Eifel Nagydíj első napján Mick Schumacher az Alfa Romeónál, a brit Callum Ilott a Haasnál, az orosz Robert Shwartzman pedig majd a szezonzáró abu-dzabi hétvégén debütálhat, utóbbi esetében még nem tudni, hogy a Ferrari melyik partnerénél. S aki a hírt hallva azt gondolta, hogy a kis Schumi esetében ez nem több puszta marketingfogásnál, az bizony tévúton jár. A Formula–1 előszobájának számító F2-es bajnokságot ugyanis éppen Mick Schumacher vezeti 191 ponttal és elég jelentős előnnyel; mögötte a második Ilottnak 169, a harmadik japán Cunoda Jukinak 147 pontja van. Kétségtelen, hogy a 21 éves német fiúnak a neve miatt olyan ajtók is megnyílnak, amilyenek másoknak nem, könnyebben találhat szponzorokat, a pályán azonban neki kell bizonyítania, és ezt meg is teszi. A Formula–2-es bajnokságban idén nyert két futamot, kétszer volt második és ötször harmadik olyan mezőnyben, amelyben jóval kiegyenlítettebbek az esélyek, mint az F1-ben, és ahonnan persze mindenki az autósport csúcskategóriájába szeretne betörni.

Fotó: Facebook/Mick Schumacher
Egyáltalán nem példa nélküli, hogy az apa után a fiú is eljut a Formula–1-be; mi több, a világbajnok Graham Hillnek és Keke Rosbergnek a fia, Damon Hill, illetve Nico Rosberg is tudott vb-t nyerni. Mick Schumachernek persze előbb az F1-ben kellene pilótaülést kapnia, ám ez már jövőre megvalósulhat, sajtóhírek szerint pedig ma megtörténhet a hivatalos bejelentés is. Ha minden igaz, az Alfa Romeo ugyanis nemcsak az Eifel Nagydíj szabadedzésén számítana rá, hanem jövőre a teljes idényben, így ő lesz Kimi Räikkönen csapattársa. A 2007-es világbajnok finn legutóbb az Orosz Nagydíjon a 322. F1-es futamán indult, amivel beállította Rubens Barrichello rekordját, vasárnap már egyedül lehet csúcstartó. A kis Schumacher rengeteget tanulhatna a jövő szombaton 41. születésnapját ünneplő Räikkönentől, az Alfa Romeo pedig könnyű szívvel megválhat Antonio Giovinazzitól, a 26 éves olasz nem alkotott maradandót. Mivel az Alfának a Ferrari szállítja a motorokat, a csapat egyik pilótáját megválaszthatja, ami leegyszerűsíti a helyzetet. Mick Schumacher számára nem mellékesen megnyílna az út a Ferrari felé is, ne feledjük, a monacói Charles Leclerc is ezen az úton került a maranellóiakhoz.