Utolsóként a Haas autójáról hullt le a lepel – persze a VF–21-es festését már megismertük; a fehér, kék, piros színkombinációban az orosz zászló köszön vissza. Mindennek az a magyarázata, hogy az istálló orosz újoncának, Nyikita Mazepinnek az édesapja, a milliárdos Dmitrij Mazepin az új főszponzor Uralkali vegyipari vállalat többségi tulajdonosa. Tegnap azért a csapat másik újoncára nagyobb figyelem vetült, mégiscsak a Schumacher név tért vissza az autósport elitkategóriájába: a hétszeres világbajnok Michael fia, a 21 éves Mick hivatalosan is debütált. Nos, az első napon délelőtt váltógondok miatt csak tizenöt kört tett meg, emiatt kissé csalódott volt.
Szó szerint lehullt a lepel a Haasról, Mick Schumacher 47-es rajtszámú autójáról:
A Haasnál a műszaki probléma nem volt különösebb meglepetés, nem úgy, mint a megbízhatóságáról ismert és az elmúlt hét konstruktőri vb-címet besöpört Mercedes blamája. A W12-es váltója rögtön a pályára hajtás után rakoncátlankodott, s Valtteri Bottas hosszas szerelőmunka után a négyórás délelőtti programnak csak a végén tudott hat értékelhető kört teljesíteni. Toto Wolff csapatfőnök fogta a fejét és bevallotta, nem hitte volna, hogy így járnak. Nem indult jól a teszt a tavaly, története egyik leggyengébb szezonját produkáló Ferrarinak sem, Charles Leclerc a déli zárás felé közeledve motorprobléma miatt kénytelen volt félreállni.

Fotó: Twitter/Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
A Ferraritól kiebrudalt Sebastian Vettel bemutatkozott az Aston Martinban, és leginkább a rózsaszínű sisakjával keltett feltűnést. A tavaly még Racing Point néven szereplő csapat autója rózsaszín volt, az akkori névadó szponzor osztrák BWT víztechnológiai vállalatot megjelenítve, amely most külön megállapodást kötött Vettellel. A tavalyi gyenge szezonja dacára a német pilóta a négy vb-címével mégiscsak jó reklámhordozó.
Délelőtt amúgy az idén már McLarenben ülő Daniel Ricciardo jegyezte a legjobb köridőt, amit délután Max Verstappen túlszárnyalt, és ő tette meg a legtöbb kört is, 138-at. A Red Bull hollandja a meleg, szeles időben 1:30,674 perces idővel ért körbe a bahreini versenypályán, melyen többször is homokfúvás nehezítette a pilóták dolgát.