A Mercedes istálló tagjai a vasárnapi futam után még abban reménykedtek, hogy utólag meg tudják változtatni a verseny végkimenetelét, miszerint Max Verstappen (Red Bull) megszerezte első bajnoki címét, Lewis Hamilton (Mercedes) pedig kicsivel a leintés előtt veszítette el a nyolcadikat. A német csapat ezért két óvást is benyújtott, ám a Mercedes nem járt sikerrel, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntnökei elutasították az óvásokat.
Az energiaitalosoknál ezek után elszabadulhatott az ünneplés, és a Red Bullnál egyetértettek abban, hogy jó döntés született.
– Az FIA döntött, szerintem helyesen, mert hagytak minket versenyezni – vélekedett az újdonsült bajnok Max Verstappen.
Christian Horner csapatfőnök is örült neki, hogy nem a zöldasztalnál, hanem a pályán dőlt el az egyéni világbajnoki cím sorsa.
– Természetesen kicsit kétségbeesett lépésnek tűnt az óvás. Mi nem akartuk, hogy a versenybírók előtt fejeződjön be az idény. A Mercedes kiváló ellenfél volt az idén, Lewis pedig fantasztikus versenyző. Feszült és kemény küzdelem volt, de örülünk neki, hogy ilyen végeredménnyel zárult az év. Rendkívül büszkék vagyunk Maxra, fenomenálisan teljesített az idényben.
Az angol csapatvezető hozzátette, igazat ad Michael Masi versenyigazgatónak, hogy arra törekedett, folytassák a versenyzést ahelyett, hogy a biztonsági autó mögött intették volna le a pilótákat.
– Mi azt sem akartuk, hogy a versenybírák elé kerüljön az ügy. Volt egy vita a verseny előtt is, ami teljesen más irányt vett a futam után. Mi azonban nem jogászokkal akarunk versenyezni. Kár, hogy így végződött az év, de úgy hiszem, hogy a bírák helyes döntést hoztak. Sokszor beszéltünk már a hagyjuk őket versenyezni elvéről. Niki Lauda (háromszoros világbajnok, a 2019-ben bekövetkezett halála előtt évekig a Mercedes tanácsadójaként dolgozott – a szerk.) mindig eltökélten hangoztatta ezt. És az is folyton szóba került, hogy ne a biztonsági autó mögött fejezzük be a futamokat. A versenyigazgató nehéz körülmények közepette helyesen döntött. Mi pedig a stratégiát találtuk jól el.
Horner a döntés megszületése előtt nem felejtett el köszönetet mondani még egy embernek, aki ugyan nem a Red Bull kötelékébe tartozik, de nagy szívességet tett a csapatnak. Ő nem más, mint Nicholas Latifi. A Williams pilótájának ütközése miatt küldték be a pályára a biztonsági autót.
– A felvezetésben említettem, hogy segítségre van szükségünk a versenyistenektől. Köszönöm Nicholas Latifinek a biztonsági autót – tette hozzá.
Latifi közel sem volt ennyire boldog, hogy a futam egyik főszereplőjévé lépett elő.
– Mickkel (Schumacher – a szerk.) küzdöttem a kilences kanyarban, az előzéssel azonban gondjaim akadtak. Leszorított a pályáról, ami a versenyzés része, de emiatt nagyon koszosak lettek a gumijaim. Ezután szenvedtem a tapadással, különösen a pálya azon szakaszán, ahol eldobtam az autót. A koszos gumik és a légörvény miatt hibáztam. Addig nem tudtam, hogy áll a verseny, és természeteseten nem vágytam arra, hogy befolyásoljam a dolgok alakulását, de hibáztam, amivel a saját futamom is tönkretettem.
A kanadai pilóta hozzátette, jól tudja, hogy ezek után ő is Timo Glock sorsára jut majd, aki a 2008-as Brazil Nagydíjon akaratán kívül befolyásolta a futam végkimenetelét, majd utólag nem győzött elnézést kérni azért, hogy beleszólt a világbajnoki címért harcolók csatájába. Akkor Lewis Hamiltonnak kedvezett a sors Felipe Massával szemben, ezúttal viszont a brit versenyző volt az, aki pórul járt.
Borítókép: Christian Horner (háttal) és Max Verstappen (Fotó: EPA/Ali Haider)