A szombati időmérő a csapatok előzetes jóslatainak megfelelően alakult: az elmúlt években a középmezőnyben megragadt Ferrari szárnyalt és mindössze a Red Bull tudta tartani az olaszokkal a lépést. Charles Leclerc (Ferrari) szerezte meg a pole pozíciót, mögötte Max Verstappen (Red Bull), Carlos Sainz (Ferrari) és Sergio Pérez (Red Bull) volt a sorrend. Lewis Hamiltonnak csupán az ötödik hely jutott, és mi sem bizonyítja jobban, hogy valóban csak keresi önmagát a Mercedes, mint hogy a hétszeres világbajnok rendkívül elégedett volt az ő esetében előkelőnek egyáltalán nem nevezhető rajtpozícióval.
Az idénynyitó nagydíj rajtja balesetmentesen zajlott le, az első három helyen nem történt változás, Hamilton viszont megelőzte Pérezt. A Formula–1-be egy év kihagyást követően visszatért Kevin Magnussen (Haas) a szombati időmérőn hatalmas meglepetést okozva a hetedik lett, és vasárnap a futamon is belehúzott. A rajt után ő is elment Pérez mellett, sőt Hamiltont is üldözte, de néhány hiba miatt végül a dán pilóta veszített pozíciót, és a mexikói visszavette tőle a helyét.
Az első körökben szorosan követték egymást a pilóták, Leclerc a hetedik körre két másodperces előnyt autózott ki. A Mercedes mindössze a tizedik körig tudta tartani a lépést az élmezőnnyel, Pérez visszaelőzte Hamiltont, a brit pilóta ezután kihajtott a bokszba.
A futamgyőzelemért csatázók közül Verstappen kapott először új abroncsokat, és nem sokon múlott, hogy a Red Bull taktikája nem fizetődött ki. A holland pilóta ugyanis 3,6 másodpercet hozott a nála egy körrel később bokszba hajtó Leclerc-en, s a monacói kerékcseréje után támadást indított ellene. Parázs csata vette kezdetét, három körön keresztül oda-vissza előzgették egymást, Leclerc örülhetett a végén. Verstappen rövidesen lemaradt a riválisától, de második helye nem volt veszélyben – Sainz kilenc másodpercre volt az éllovas duótól.
A második kerékcseréknél is hasonló volt a forgatókönyv: Verstappen jött ki először, majd felzárkózott Leclerc mögé, támadási közelségbe azonban nem került.
Ezután sokáig csendesen csordogált a futam, a 46. körben Pierre Gasly akaratán kívül okozott egy kis kalamajkát. A francia Alpha Taurija kigyulladt, ami miatt pályára hajtott a biztonsági autó.
Leclerc-nek 34 másodperces előnye szállt el az élen (Verstappen harmadszor is kereket cserélt), de kihajtott a bokszba, így friss gumikon várhatta az újraindítást, ami az 51. körben következett. Verstappen rosszul kapta el a rajtot, de Sainz nem tudta megelőzni.
A címvédő a futam második felében nehéz vezethetőségre panaszkodott, majd elmondása szerint a Red Bullja akkumulátorával is problémái akadtak. Verstappen emiatt nemcsak a második helyet veszítette el Sainzzal szemben, hanem végül pontot sem szerzett, mivel az 54. körben az autója felmondta a szolgálatot.
Verstappen búcsúja:
Hamilton közben az újraindítást követően szorosan követte Pérezt, és bár az előjelek alapján erre kevés esély volt, dobogós helyezésért volt harcban a Mercedes. A technika ördöge pedig a másik Red Bullra is lecsapott. Pérez furcsa módon megpördült az utolsó körben, Hamilton ölébe hullott a dobogós hely.
Az első kettőt pedig a Ferrari pilótái kaparintották meg. Leclerc magabiztos versenyzéssel nyert, Sainz tette teljessé az olaszok kettős győzelmét, amelyre a 2019 szeptemberi Szingapúri Nagydíj óta nem volt példa.
George Russell (Mercedes), Kevin Magnussen (Haas), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Esteban Ocon (Alpine), Cunoda Juki (Alpha Tauri), Fernando Alonso (Alpine) és az újonc Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) ért még célba pontszerző helyen.
Folytatás a jövő hétvégén Szaúd-Arábiában.
Végeredmény, Bahreini Nagydíj, Szahír (57 kör, 308,238 km, a pontszerzők): Az állás, versenyzők: |
Borítókép: Charles Leclerc ünnepel a dobogón (Fotó: AFP/Giuseppe Cacace)