A szombati időmérő a csapatok előzetes jóslatainak megfelelően alakult: az elmúlt években a középmezőnyben megragadt Ferrari szárnyalt és mindössze a Red Bull tudta tartani az olaszokkal a lépést. Charles Leclerc (Ferrari) szerezte meg a pole pozíciót, mögötte Max Verstappen (Red Bull), Carlos Sainz (Ferrari) és Sergio Pérez (Red Bull) volt a sorrend. Lewis Hamiltonnak csupán az ötödik hely jutott, és mi sem bizonyítja jobban, hogy valóban csak keresi önmagát a Mercedes, mint hogy a hétszeres világbajnok rendkívül elégedett volt az ő esetében előkelőnek egyáltalán nem nevezhető rajtpozícióval.
Az idénynyitó nagydíj rajtja balesetmentesen zajlott le, az első három helyen nem történt változás, Hamilton viszont megelőzte Pérezt. A Formula–1-be egy év kihagyást követően visszatért Kevin Magnussen (Haas) a szombati időmérőn hatalmas meglepetést okozva a hetedik lett, és vasárnap a futamon is belehúzott. A rajt után ő is elment Pérez mellett, sőt Hamiltont is üldözte, de néhány hiba miatt végül a dán pilóta veszített pozíciót, és a mexikói visszavette tőle a helyét.
Az első körökben szorosan követték egymást a pilóták, Leclerc a hetedik körre két másodperces előnyt autózott ki. A Mercedes mindössze a tizedik körig tudta tartani a lépést az élmezőnnyel, Pérez visszaelőzte Hamiltont, a brit pilóta ezután kihajtott a bokszba.
A futamgyőzelemért csatázók közül Verstappen kapott először új abroncsokat, és nem sokon múlott, hogy a Red Bull taktikája nem fizetődött ki. A holland pilóta ugyanis 3,6 másodpercet hozott a nála egy körrel később bokszba hajtó Leclerc-en, s a monacói kerékcseréje után támadást indított ellene. Parázs csata vette kezdetét, három körön keresztül oda-vissza előzgették egymást, Leclerc örülhetett a végén. Verstappen rövidesen lemaradt a riválisától, de második helye nem volt veszélyben – Sainz kilenc másodpercre volt az éllovas duótól.
A második kerékcseréknél is hasonló volt a forgatókönyv: Verstappen jött ki először, majd felzárkózott Leclerc mögé, támadási közelségbe azonban nem került.