Elhunyt a magyar autósport legendás alakja

„Pótolhatatlan veszteség érte a magyar autósportot” – jelentette ki Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség (MNASZ) elnöke, aki beszámolt a szomorú hírről: elhunyt Cserkuti József, korábbi hegyi menő és túraautó-versenyző, majd csapatfőnök, a magyar autósport hőskorának egyik legendás alakja.

Magyar Nemzet
2023. 04. 13. 12:50
Cserkuti József
Forrás: MNASZ
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cserkuti József tavaly ünnepelte a 75. születésnapját. A halálhírét a korábbi népszerű F1-es kommentátor, a hazai szövetség tavaly megválasztott elnöke, Szujó Zoltán hozta nyilvánosságra, aki a következő gondolatokat osztotta meg a legendáról:

„Pótolhatatlan veszteség érte a magyar autósportot. Elment Cserkuti József, vagy ahogy mindenki szólította, Öcsi. Káprázatosan tehetséges hegyi menő, kiváló túraautó-versenyző, később nagyszerű csapatfőnök. Aktív szerepe volt az Astra Kupa létrehozásában, amely márkakupában rengetegen ismerkedhettek meg az autóversenyzéssel és indíthatták el pályafutásukat. Öcsi! Száguldj most már odafönn, az égi pályák szerpentinjein, naná, hogy BMW-vel…! Nyugodj békében!”

A legsikeresebb magyar túraautós, Michelisz Norbert is megemlékezett róla:

Az 1947-ben született Cserkuti József autóversenyzői pályafutása több mint 25 évig tartott. Bátyja, Cserkuti László sokszoros motorkerékpár-bajnok volt, 1956-ban a híres Bol d’Or-i 24 órás versenyen negyedik helyezést ért el, majd a ’60-as évek második felétől az autóversenyzésre váltott, amiben már az öccse is követte. Cserkuti József előbb navigátorként szerepelt, majd 1971-től a volán mögé ült. Először hegyi és raliversenyeken indult, rendkívüli eredményességét mintegy 450 megszerzett serleg bizonyítja.

Nemzetközi szinten is eredményes volt

Cserkuti a legjobb nemzetközi eredményét a Monza 500-on érte el 1987-ben. Ez a verseny az első alkalommal megrendezett túraautó-világbajnokság (WTCC) első fordulója volt, Cserkuti egy maga által épített BMW M3-mal indult a 87 körös versenyen, amely során több pilóta osztozott az autón, ő Szabó András és a német Anton Fischhaber oldalán a negyedik helyet szerezte meg, saját kategóriájukban pedig másodikok lettek. A mezőnyben menő F1-es versenyzők is voltak, mint Alessandro Nannini vagy Michael Andretti.

Cserkuti 1995-ben, 48 évesen jelentette be a visszavonulását, majd csapatfőnökként dolgozott tovább a magyar autósportban, s ebben a pozícióban olyan ismert autóversenyzőket segített, mint a rali-vb-n pontszerző Turán Frigyes és a tragikus sorsú Kesjár Csaba.

Borítókép: Cserkuti József (Fotó: MNASZ)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.