Monza az autósport egyik szentélye, az olaszok pedig hatalmas ünnepre készültek hazai pályán, hiszen egy Ferrari rajtolhatott az első helyről, miután az időmérőn Carlos Sainz Jr. szerezte meg a pole pozíciót. A ferrarisok dupla dobogóban is bízhattak, hiszen a harmadik rajtkockába Charles Leclerc állt fel, aki az olasz istállónál töltött bemutatkozó évében győzni tudott Olaszországban. Csakhogy kettejük között, a második helyen ott volt Max Verstappen, aki zsinórban kilenc győzelmet számlált, és épp történelmet készült írni Monzában – egymás után tízszer korábban senkinek sem sikerült nyernie az Formula–1 Háború és béke hosszússágú történetében.

Mintegy húsz percet még nyújtott a sztori monzai fejezetének végkifejletén Cunodai Juki, aki alatt már a felvezető körben megadta magát az AlphaTauri az erőforrás meghibásodása miatt. Az autó elszállítása elhúzódott, a japán el sem tudott rajtolni az 51 körösre rövidült futamon. A már tűkön ülő olaszok aztán megnyugodhattak, Sainz megtartotta az első helyet a rajtnál, az első öt helyen nem is történt változás. A legtöbben közepes keverékű gumit választottak, mindössze Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Kevin Magnussen indult kemény gumin, úgyhogy elsősorban a pályán a versenyzőknek kellett mutatni valamit, nem a bokszfalon a mérnököknek.
Verstappen hiába követte közelről Sainzot, mert az egyenesekben a Ferrari faképnél hagyta őt, Monzában ez pedig meglehetősen komplikálttá teszi az előzést. Végül maga Sainz segített ki a hollandot, aki a 15. körben elfékezte magát az egyes kanyarban, Verstappen pedig fogta a vérszagot és lecsapott. Ezzel gyakorlatilag eldőlt a győzelem kérdése, a Red Bull gyorsan maga mögött hagyta a két Ferrarit, és a vége ugyanaz lett, mint mostanában mindig. Verstappen magabiztosan szerezte meg pályafutása 47. győzelmét, egyben az idénybeli tizenkettediket, zsinórban pedig a tizediket, amivel rekordot állított fel.
Az érdekes dolgok Verstappen mögött zajlottak Monzában. A kemény gumin rajtoló Hamilton sokáig második volt, mert utolsóként állt ki kerékcserére, utána azonban már nem volt esélye a dobogóra. Oda a két Ferrari mellett a másik Red Bullal Sergio Pérez pályázott. A mexikói megtette, amit vártak tőle, a 46. körben többszöri nekifutás után megelőzte Sainzot, és ezzel teljessé tette a Red Bull-sikert, a második helyen intették le a csapattárs mögött. A két Ferrari meg a „morzsáért” marakodott egymással az utolsó méterekig, Sainz végül legalább a harmadik helyet megtartotta Leclerc-rel szemben, ha már a Red Bullokkal nem bírt.