A győzelmet hozó stratégia okozta Russell vesztét?

Mennyből a pokolba került George Russell Spában. A Mercedes brit pilótáját intették le elsőként vasárnap a Formula–1-es Belga Nagydíjon, de végül a csapata hibája miatt kizárták a versenyből. A német istálló elnézést kért Russelltől és okokat keres.

2024. 07. 29. 9:18
George Russell szívfájdalommal távozott a belga versenyhétvégéről
George Russell szívfájdalommal távozott a belga versenyhétvégéről Fotó: AFP/NurPhoto/Alessio Morgese
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ég és föld George Russell (Mercedes) két vasárnap délutáni bejegyzése, amelyet a közösségi oldalain osztott meg. Vagy ha kicsit túlozni akarnánk, mondhatnánk úgy is, először a mennyből, aztán a pokolból posztolt.

Nem volt elég nehéz Russell Mercedese
Nem volt elég nehéz Russell Mercedese Fotó: AFP/John Thys

„Győzelem! Micsoda elképesztő érzés a hatodik helyről a dobogóra érni! Rizikót vállaltunk azzal, hogy harmincnégy körön keresztül nyúztuk a kemény keveréket, de kifizetődött a stratégia. Kettős győzelem után kezdhetjük a nyári szünetet, ez bizonyítja, hogy megéri keményen dolgozni. Mindig hittünk ebben és ez továbbra is így lesz. Hajrá!” – írta Russell még akkor, amikor azt hitte, hogy ő lett a Belga Nagydíj győztese. Két órával később szomorúan folytatta:

„Ez szívfacsaró. Másfél kilóval könnyebb volt az autó a megengedettnél, emiatt kizártak a versenyből. Mindent beleadtunk ma, és büszke vagyok rá, hogy elsőként haladtam át a célvonalon – és nem ez volt az utolsó alkalom” – ígérte a brit, aki sportszerűen viselkedett, és az Instagramon gratulált az új győztesnek, Lewis Hamiltonnak (Mercedes).

Russell hatalmasat küzdött az első helyért Spában. A Mercedes váratlant húzott azzal, hogy a többi élmenővel ellentétben a 26 éves versenyzőt nem hívta ki egy második kerékcserére, helyette a kemény keveréken igyekeztek kihúzni a célvonalig. A taktika olyannyira bevált, hogy Russell a hatodik helyről indulva az élre került, és nem neki állt a zászló, hiszen csapattársa, Hamilton és Oscar Piastri (McLaren) jóval frissebb gumikon vette őt üldözőbe, képes volt megőrizni az első pozíciót.

A leintés után négy órával jött a hideg zuhany. A versenyt követő mérlegelésen a maradék üzemanyag eltávolítása után könnyűnek találtatott a Mercedes, másfél kilóval nyomott kevesebbet a megengedettnél. A meghallgatáson nem tudott mást tenni a csapat, mint elismerte a hibáját, ami miatt Russellt végül kizárták a versenyből, így a már említett Hamiltoné lett az első, Piastrié a második, Charles Leclerc-é pedig a harmadik hely.

Járt a bocsánatkérés Russellnek

Ritka baklövés ez, főleg egy olyan olajozottan működő gépezettől, mint a Mercedes. Maguk a csapattagok is értetlenül álltak a történtek előtt. Az egyik magyarázat az, hogy éppen Russell győzelmet okozó taktikája vezetett a kizáráshoz.

– Rendkívül nehéz George-nak feldolgozni, hogy kizárták, miközben fantasztikusan versenyzett. Nagyszerű munkát végzett, megóvta a gumikat, és a célvonalig védekezett – ismerte el a pilóta teljesítményét Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke. – Még nem értjük, mi vezetett ahhoz, hogy az autónk nem érte el a szabályokban rögzített minimumsúlyt, de alapos vizsgálatot folytatunk majd, hogy megtaláljuk az okokat. Úgy véljük, George taktikája is közrejátszhatott, az egy kiállása miatt túl nagy volt a gumikopás.

A gumikopás miatt könnyebb lett az autó, ez érthető. Az egyetlen probléma, hogy a Mercedes tavaly is egykiállásos taktikát alkalmazott Russell-lel Belgiumban, és akkor nem feledkezett meg erről a faktorról.

– Vállalnunk kell a felelősséget a kizárásért. Egyértelmű, hogy hibát követtünk el, és tennünk kell érte, hogy ez a jövőben ne forduljon elő újra – szögezte le Toto Wolff csapatfőnök. – Hazatérünk, aztán megpróbáljuk megérteni, hogy mi történt. Frusztráló, hogy elveszítettünk egy kettős győzelmet emiatt. Bocsánatot kérünk George-tól, mert remek versenye volt. Lewis lett helyette az első, ami szintén megérdemelt, hiszen ő volt a leggyorsabb azon pilóták közül, akik két kiálláson voltak. A kizáráson kívül sok pozitívumot vihetünk magunkkal a hétvégéről. A mi autónk jelentette ma a mércét két különböző taktikával is. Alig néhány hónappal ezelőtt ez elképzelhetetlen volt. Úgy vágunk neki a nyári szünetnek, hogy az elmúlt négy futamból hármat mi nyertünk meg. A pihenő után azzal a céllal térünk vissza, hogy hasonló eredményeket produkáljunk a folytatásban is.

Hamilton is hasonlóképp fogalmazott, és természetesen ő sem feledkezett meg csapattársáról sem. – Vegyesek az érzéseim. Természetesen örülök, hogy nyertem, de együttérzek George-dzsal. Csalódást keltő, hogy elveszítettük a kettős győzelmünket, pedig rászolgált a csapatunk – osztotta meg gondolatait az Instagramon a hétszeres világbajnok.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.