Sainz megszabadult egy Red Bulltól, a McLaren ünnepelt

Oscar Piastri nyerte meg a Formula–1-es Azeri Nagydíjat. Az ausztrál pilóta megdolgozott a győzelemért, az utolsó pillanatokig hárman is a nyomában loholtak, mígnem Carlos Sainz kigolyózta Sergio Pérezt a versenyből. Charles Leclerc lett a második, George Russell a harmadik, Lando Norrisnak pedig a 17. helyről rajtolva is sikerült Max Verstappen előtt célba érkeznie vasárnap. Norris félresikerült időmérője ellenére ez a McLaren nagy hétvégéje volt, Bakuból már a konstruktőri pontverseny éllovasaként távozik.

2024. 09. 15. 14:53
Oscar Piastri Magyarország után Azerbajdzsánban is győzött
Oscar Piastri Magyarország után Azerbajdzsánban is győzött Fotó: AFP/Natalia KOLESNIKOVA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legutóbbi Formula–1-es futamok legfőbb kérdése az volt, hogy a McLaren és Lando Norris mennyi pontot képes hozni a konstruktőri és az egyéni pontversenyt vezető Red Bullon, illetve Max Verstappenen. A válasz rendszerint a sokat volt, Azerbajdzsánban viszont falnak ütköztek a britek, mert az időmérőt sikerült elrontaniuk, ennek következtében Norris már az első szakaszban kiesett, és csak a 17. rajthelyet szerezte meg. Ezek után már csak azért drukkolhattak a McLarennél, hogy Oscar Piastri parádézzon a másik narancssárga autóban ülve, Verstappen pedig minél hátrébb végezzen.

F1 Grand Prix Of Azerbaijan 2024
Oscar Piastri pályafutása második futamgyőzelmét aratta Fotó: AFP/NurPhoto/Jakub Porzycki

Félig-meddig teljesültek is a kívánságaik, Piastri ugyanis megszerezte Charles Leclerc (Ferrari) mögött a második rajtpozíciót, Verstappen teljesítménye pedig pont a harmadik szakaszban esett vissza, emiatt csupán a hatodik lett, a már említett Piastri és Leclerc mellett Carlos Sainz (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull) és George Russell (Mercedes) is megelőzte őt.

Leclerc jól kapta el a rajtot Bakuban, Piastri is maradt a helyén, a Red Bullok viszont egy-egy helyet nyertek, Pérez Sainz, Verstappen Russell mellett ment el az első körben. Norris hétmérföldes léptekkel haladt előre a 17. helyről, és a harmadik körben már a 11. helyen autózott.

Az élmezőnyben állandósultak a különbségek, két-két másodperc választotta el a pilótákat, csatára az első tíz körben nem került sor. Ahogy az elmúlt futamokon, a Ferrari most is jól muzsikált, és Leclerc egyre inkább meglógott az élen. Piastri a gumikopás miatt szenvedett, Pérez folyamatosan közeledett hozzá.

A Red Bull elévágással próbálkozott. A siker érdekében Pérez a kerékcseréje után belehúzott, és meg is előzte volna a később cserélő Piastrit, hacsak Norris nem tartja fel őt. Ezért nem került sor a helycserére. Pérez ezt nem hagyta ezt annyiban, Norrist gyorsan maga mögé utasította, Piastrit azonban nem tudta elkapni.

Az ausztrál ehelyett ledolgozta a kerékcseréje után lassú Leclerc-rel szembeni hátrányát, és a 20. körben maga mögé utasította az éllovast. Rövidesen pedig Pérez is megérkezett a nyakukba. Körökön keresztül egymás hegyén-hátán autózott a három pilóta. Mögöttük a két bajnokaspiráns, vagyis a még a cseréje előtt álló Norris és Verstappen akadt egymásra, egy darabig elbíbelődtek egymással.

A háromszoros világbajnok nem bírt Norrisszal, helyette Russell támadta meg Verstappent, és a 34. körben megelőzte a fékproblémákkal küzdő címvédőt. Norris a 38. körben esett át a maga kerékcseréjén, Verstappen mögé jött vissza. Tizenhárom kör alatt tizenöt másodperces hátrányt kellett ledolgoznia, hogy a vetélytársa elé kerüljön. Teljesítette a küldetést, a 49. körben elment Verstappen mellett, vagyis sikerült tovább csökkentenie a holland pilótával szembeni hátrányát az összetettben.

A második Leclerc lemaradt Piastritól, így előzés helyett a visszapillantó tükrét kellett figyelnie, hiszen Pérez ott robogott mögötte. Leclerc agresszívan védekezett Pérez ellen, utóbbi végül duplán pórul járt. Nemcsak a második helyről maradt le, hanem időközben Sainz is megérkezett a nyakába, és szemfüles módon megelőzte őt. Pérez visszatámadott, aminek nem lett jó vége. Sainz ráhúzta Pérezre az autóját, összeütköztek, és mindkét pilóta feladta a versenyt.

 

Verstappen cserélt a végén, hogy megszerezhesse a leggyorsabb körért járó bónuszpontot Norristól, de a baleset miatt közben „pályára hajtott” a virtuális biztonsági autó, így erre nem volt lehetősége.

Piastri nyert, a McLaren az új éllovas

Piastri ezek után a legnagyobb nyugalomban ért el a célvonalig, második diadalát aratva a Formula–1-ben. Mögötte Leclerc, Russell, Norris és Verstappen következett. Fernando Alonsónak (Aston Martin), Alexander Albonnak (Williams), a debütáns Franco Colapintónak (Williams), Lewis Hamiltonnak (Mercedes) és Oliver Bearmannek (Haas) jutott még pont Bakuban.

Sainz manőverével a McLaren járt igazán jól. Pérez nullázott, Verstappen Piastri és Norris mögött végzett, a McLaren ennek köszönhetően az élre ugrott a konstruktőri pontversenyben.

Folytatás a jövő héten Szingapúrban.

Végeredmény, Azeri Nagydíj, Baku (51 kör, 306,049 km, a pontszerzők):
1. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32:58.007 óra
2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 10.910 másodperc hátrány
3. George Russell (brit, Mercedes) 31.328 mp h.
4. Lando Norris (brit, McLaren) 36.143 mp h.
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:07.098 perc h.
6. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:25.468 p h.
7. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:27.396 p h.
8. Franco Colapinto (argentin, Williams) 1:29.541 p h.
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:32.401 p h.
10. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:33.127 p h.
leggyorsabb kör: Norris (1:45.255 perc, 42. kör)

A vb-pontversenyek állása 17 futam után (még 7 van hátra):

versenyzők:
1. Verstappen 313 pont
2. Norris 254
3. Leclerc 235
4. Piastri 222
5. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 184
6. Hamilton 166
7. Russell 143
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 143
9. Alonso 58
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 24
11. Nico Hülkenberg (német, Haas) 22
12. Cunoda Juki (japán, RB) 22
13. Albon 12
14. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) 12
15. Pierre Gasly (francia, Alpine) 8
16. Bearman 7
17. Kevin Magnussen (dán, Haas) 6
18. Esteban Ocon (francia, Alpine) 5
19. Colapinto 4 

csapatok:
1. McLaren 476 pont
2. Red Bull 456
3. Ferrari 425
4. Mercedes 309
5. Aston Martin 82
6. RB 34
7. Haas 29
8. Williams 16
9. Alpine 13

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.