A legutóbbi Formula–1-es futamok legfőbb kérdése az volt, hogy a McLaren és Lando Norris mennyi pontot képes hozni a konstruktőri és az egyéni pontversenyt vezető Red Bullon, illetve Max Verstappenen. A válasz rendszerint a sokat volt, Azerbajdzsánban viszont falnak ütköztek a britek, mert az időmérőt sikerült elrontaniuk, ennek következtében Norris már az első szakaszban kiesett, és csak a 17. rajthelyet szerezte meg. Ezek után már csak azért drukkolhattak a McLarennél, hogy Oscar Piastri parádézzon a másik narancssárga autóban ülve, Verstappen pedig minél hátrébb végezzen.
Félig-meddig teljesültek is a kívánságaik, Piastri ugyanis megszerezte Charles Leclerc (Ferrari) mögött a második rajtpozíciót, Verstappen teljesítménye pedig pont a harmadik szakaszban esett vissza, emiatt csupán a hatodik lett, a már említett Piastri és Leclerc mellett Carlos Sainz (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull) és George Russell (Mercedes) is megelőzte őt.
Leclerc jól kapta el a rajtot Bakuban, Piastri is maradt a helyén, a Red Bullok viszont egy-egy helyet nyertek, Pérez Sainz, Verstappen Russell mellett ment el az első körben. Norris hétmérföldes léptekkel haladt előre a 17. helyről, és a harmadik körben már a 11. helyen autózott.
Az élmezőnyben állandósultak a különbségek, két-két másodperc választotta el a pilótákat, csatára az első tíz körben nem került sor. Ahogy az elmúlt futamokon, a Ferrari most is jól muzsikált, és Leclerc egyre inkább meglógott az élen. Piastri a gumikopás miatt szenvedett, Pérez folyamatosan közeledett hozzá.
A Red Bull elévágással próbálkozott. A siker érdekében Pérez a kerékcseréje után belehúzott, és meg is előzte volna a később cserélő Piastrit, hacsak Norris nem tartja fel őt. Ezért nem került sor a helycserére. Pérez ezt nem hagyta ezt annyiban, Norrist gyorsan maga mögé utasította, Piastrit azonban nem tudta elkapni.
Az ausztrál ehelyett ledolgozta a kerékcseréje után lassú Leclerc-rel szembeni hátrányát, és a 20. körben maga mögé utasította az éllovast. Rövidesen pedig Pérez is megérkezett a nyakukba. Körökön keresztül egymás hegyén-hátán autózott a három pilóta. Mögöttük a két bajnokaspiráns, vagyis a még a cseréje előtt álló Norris és Verstappen akadt egymásra, egy darabig elbíbelődtek egymással.
A háromszoros világbajnok nem bírt Norrisszal, helyette Russell támadta meg Verstappent, és a 34. körben megelőzte a fékproblémákkal küzdő címvédőt. Norris a 38. körben esett át a maga kerékcseréjén, Verstappen mögé jött vissza. Tizenhárom kör alatt tizenöt másodperces hátrányt kellett ledolgoznia, hogy a vetélytársa elé kerüljön. Teljesítette a küldetést, a 49. körben elment Verstappen mellett, vagyis sikerült tovább csökkentenie a holland pilótával szembeni hátrányát az összetettben.
A második Leclerc lemaradt Piastritól, így előzés helyett a visszapillantó tükrét kellett figyelnie, hiszen Pérez ott robogott mögötte. Leclerc agresszívan védekezett Pérez ellen, utóbbi végül duplán pórul járt. Nemcsak a második helyről maradt le, hanem időközben Sainz is megérkezett a nyakába, és szemfüles módon megelőzte őt. Pérez visszatámadott, aminek nem lett jó vége. Sainz ráhúzta Pérezre az autóját, összeütköztek, és mindkét pilóta feladta a versenyt.
Verstappen cserélt a végén, hogy megszerezhesse a leggyorsabb körért járó bónuszpontot Norristól, de a baleset miatt közben „pályára hajtott” a virtuális biztonsági autó, így erre nem volt lehetősége.
Piastri nyert, a McLaren az új éllovas
Piastri ezek után a legnagyobb nyugalomban ért el a célvonalig, második diadalát aratva a Formula–1-ben. Mögötte Leclerc, Russell, Norris és Verstappen következett. Fernando Alonsónak (Aston Martin), Alexander Albonnak (Williams), a debütáns Franco Colapintónak (Williams), Lewis Hamiltonnak (Mercedes) és Oliver Bearmannek (Haas) jutott még pont Bakuban.
Sainz manőverével a McLaren járt igazán jól. Pérez nullázott, Verstappen Piastri és Norris mögött végzett, a McLaren ennek köszönhetően az élre ugrott a konstruktőri pontversenyben.
Folytatás a jövő héten Szingapúrban.
Végeredmény, Azeri Nagydíj, Baku (51 kör, 306,049 km, a pontszerzők): A vb-pontversenyek állása 17 futam után (még 7 van hátra): versenyzők: csapatok: |