A legutóbbi Formula–1-es futamok legfőbb kérdése az volt, hogy a McLaren és Lando Norris mennyi pontot képes hozni a konstruktőri és az egyéni pontversenyt vezető Red Bullon, illetve Max Verstappenen. A válasz rendszerint a sokat volt, Azerbajdzsánban viszont falnak ütköztek a britek, mert az időmérőt sikerült elrontaniuk, ennek következtében Norris már az első szakaszban kiesett, és csak a 17. rajthelyet szerezte meg. Ezek után már csak azért drukkolhattak a McLarennél, hogy Oscar Piastri parádézzon a másik narancssárga autóban ülve, Verstappen pedig minél hátrébb végezzen.

Félig-meddig teljesültek is a kívánságaik, Piastri ugyanis megszerezte Charles Leclerc (Ferrari) mögött a második rajtpozíciót, Verstappen teljesítménye pedig pont a harmadik szakaszban esett vissza, emiatt csupán a hatodik lett, a már említett Piastri és Leclerc mellett Carlos Sainz (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull) és George Russell (Mercedes) is megelőzte őt.
Leclerc jól kapta el a rajtot Bakuban, Piastri is maradt a helyén, a Red Bullok viszont egy-egy helyet nyertek, Pérez Sainz, Verstappen Russell mellett ment el az első körben. Norris hétmérföldes léptekkel haladt előre a 17. helyről, és a harmadik körben már a 11. helyen autózott.
Az élmezőnyben állandósultak a különbségek, két-két másodperc választotta el a pilótákat, csatára az első tíz körben nem került sor. Ahogy az elmúlt futamokon, a Ferrari most is jól muzsikált, és Leclerc egyre inkább meglógott az élen. Piastri a gumikopás miatt szenvedett, Pérez folyamatosan közeledett hozzá.
A Red Bull elévágással próbálkozott. A siker érdekében Pérez a kerékcseréje után belehúzott, és meg is előzte volna a később cserélő Piastrit, hacsak Norris nem tartja fel őt. Ezért nem került sor a helycserére. Pérez ezt nem hagyta ezt annyiban, Norrist gyorsan maga mögé utasította, Piastrit azonban nem tudta elkapni.
Az ausztrál ehelyett ledolgozta a kerékcseréje után lassú Leclerc-rel szembeni hátrányát, és a 20. körben maga mögé utasította az éllovast. Rövidesen pedig Pérez is megérkezett a nyakukba. Körökön keresztül egymás hegyén-hátán autózott a három pilóta. Mögöttük a két bajnokaspiráns, vagyis a még a cseréje előtt álló Norris és Verstappen akadt egymásra, egy darabig elbíbelődtek egymással.