Bő két hónappal azután, hogy Lando Norris Abu-dzabi Nagydíjon aratott győzelmével lezárult a 2024-es idény, Londonba trombitálták össze a pilótákat. Az év korai szakaszában nem szokott Európában összegyűlni a mezőny, idén azonban a Formula–1 vezetői gondoltak egyet, és megtartották a sorozat első szezonnyitó gáláját. A történelmi esemény bemutatóként szolgált, a versenyzők az idei autójukat is magukkal vitték, de természetesen ekkor még csak modellt álltak a színpadon a járgányok.
Két héttel később viszont már bevetésre készen álltak, az elmúlt három napban ugyanis ott gyűlt össze a mezőny, ahol az elmúlt években szokott: Bahreinben, az idény eleji kollektív teszten. Néhány új arc is feltűnt a paddockban, Kimi Antonelli (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (Racing Bulls), Oliver Bearman (Haas) és Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) is bekerült az F1 körforgásába, míg néhányan decemberhez képest már más alakulat öltözékét húzták magára: Liam Lawson, Esteban Ocon, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is csapatot váltott, de leginkább ahhoz kell hozzászoknunk, hogy a Mercedesszel hat vb-címet nyerő Lewis Hamilton már egy tűzpiros Ferrariban feszít.
Hamilton jól érzi magát a Ferrariban
A Formula–1 hétszeres világbajnoka számára nem indult zökkenőmentesen a legendás istállónál az élet. Már januárban tesztelte a Ferrari egy korábbi modelljét, amellyel a falnak csapódott. Ez viszont már csak egy kellemetlen emlék, amelyet Bahreinben kellemesebbek váltottak fel. Hamilton tegnap a hatodik helyen zárt, csütörtökön pedig második lett, és lelkesen, de óvatosan osztotta meg az élményeit.
– Talán túl korai ezt mondani, de nagyon jól érzem magam az autóban – kezdte a brit. – Azt hiszem, hogy az elmúlt négy évben megtanultam, hogy az első teszt alapján még ne vonjunk le messzemenő következtetéseket. Azt gondolom, hogy a korábbi években könnyebb volt megállapítani, hogy hol tartunk a többiekhez képest. Most csak annyit mondanék, hogy hosszú ideje nem voltam ennyire optimista.

Valamennyire Max Verstappen is az. A holland versenyző ugyan behúzta a negyedik világbajnoki címét a Red Bull-lal, de tavaly korántsem volt olyan sima éve, mint korábban. Az idény második felére visszaestek a bikák, az első helyüket a harmadikra cserélték a pontversenyben, és a pilóták folyamatosan a vezethetőségre panaszkodtak.