Bő két hónappal azután, hogy Lando Norris Abu-dzabi Nagydíjon aratott győzelmével lezárult a 2024-es idény, Londonba trombitálták össze a pilótákat. Az év korai szakaszában nem szokott Európában összegyűlni a mezőny, idén azonban a Formula–1 vezetői gondoltak egyet, és megtartották a sorozat első szezonnyitó gáláját. A történelmi esemény bemutatóként szolgált, a versenyzők az idei autójukat is magukkal vitték, de természetesen ekkor még csak modellt álltak a színpadon a járgányok.
Két héttel később viszont már bevetésre készen álltak, az elmúlt három napban ugyanis ott gyűlt össze a mezőny, ahol az elmúlt években szokott: Bahreinben, az idény eleji kollektív teszten. Néhány új arc is feltűnt a paddockban, Kimi Antonelli (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Isack Hadjar (Racing Bulls), Oliver Bearman (Haas) és Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) is bekerült az F1 körforgásába, míg néhányan decemberhez képest már más alakulat öltözékét húzták magára: Liam Lawson, Esteban Ocon, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is csapatot váltott, de leginkább ahhoz kell hozzászoknunk, hogy a Mercedesszel hat vb-címet nyerő Lewis Hamilton már egy tűzpiros Ferrariban feszít.
Hamilton jól érzi magát a Ferrariban
A Formula–1 hétszeres világbajnoka számára nem indult zökkenőmentesen a legendás istállónál az élet. Már januárban tesztelte a Ferrari egy korábbi modelljét, amellyel a falnak csapódott. Ez viszont már csak egy kellemetlen emlék, amelyet Bahreinben kellemesebbek váltottak fel. Hamilton tegnap a hatodik helyen zárt, csütörtökön pedig második lett, és lelkesen, de óvatosan osztotta meg az élményeit.
– Talán túl korai ezt mondani, de nagyon jól érzem magam az autóban – kezdte a brit. – Azt hiszem, hogy az elmúlt négy évben megtanultam, hogy az első teszt alapján még ne vonjunk le messzemenő következtetéseket. Azt gondolom, hogy a korábbi években könnyebb volt megállapítani, hogy hol tartunk a többiekhez képest. Most csak annyit mondanék, hogy hosszú ideje nem voltam ennyire optimista.

Valamennyire Max Verstappen is az. A holland versenyző ugyan behúzta a negyedik világbajnoki címét a Red Bull-lal, de tavaly korántsem volt olyan sima éve, mint korábban. Az idény második felére visszaestek a bikák, az első helyüket a harmadikra cserélték a pontversenyben, és a pilóták folyamatosan a vezethetőségre panaszkodtak.
– A mostani autó nem lehet rosszabb a tavalyinál. Azt hiszem, hogy jó irányba megyünk, ezt kell folytatnunk, aztán meglátjuk, hogy mire megyünk vele. Most még nagyon korán van, több téren is fejlődnünk kell. De élveztem a vezetést, és ez már egy nagy különbség az előző évhez képest – nyilatkozta a címvédő, akitől tegnap az utolsó pillanatban vette el az első helyet George Russell (Mercedes).
A Williams a legjobb négy között?
A háromnapos kollektív teszt leggyorsabb köridejét Carlos Sainz futotta a Williamsszel. Ahogy azt Hamilton is megjegyezte, az itteni eredményeknek még nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, mindenesetre a konstruktőri címvédő McLarennél úgy látják, hogy a pontversenyben tavaly az utolsó előtti helyen végzett csapattal számolni kell. Andrea Stella csapatfőnök szerint a Williams az eddig látottak alapján egy körön a legjobb négy autó közé tartozik.
A másik hármat nem nevezte meg, mindenesetre az összesített listán a Ferrarik végeztek Sainz mögött, Hamilton, Charles Leclerc sorrendben. Russell, Verstappen, Alexander Albon (Williams), Antonelli, Oscar Piastri (McLaren) folytatta a sort, míg az első tesztnapon győztes Lando Norris (McLaren) összesítésben a tizenharmadik lett.
A 2025-ös Formula–1-es idény két hét múlva kezdődik Ausztráliában.
Furcsaságok a Formula–1-es tesztenNem várt események tarkították a Formula–1 idény előtti tesztjét. Szerdán egy külső állomás meghibásodott, ez áramkimaradást okozott, és egy órára meg kellett állítani a gyakorlást. Az utolsó tesztnapon, pénteken két bizarr dolog is történt. Délelőtt kitört egy üvegpanel azon az álláson, ahonnan a futamok végén a kockás zászlót lengetik. Ezúttal a piros zászló lengett emiatt. Délután aztán megint, mert egy busz váratlanul a bukótérbe hajtott. Amíg az oda nem illő jármű el nem hagyta a pályát, addig nem folytatódhatott a száguldozás. |