Max Verstappen a múlt héten, Imolában is bizonyította, hogy nem érdemtelenül lett négyszeres világbajnok. A fejlesztésekkel megerősített Red Bull-lal a második helyről rajtolva kívülről megelőzte a pole pozícióból indult Oscar Piastrit (McLaren), és aztán meg sem állt a futamgyőzelemig, így továbbra is lőtávon belül van a vb-éllovas ausztrállal szemben, 22 pont választja el őket egymástól. És persze Lando Norris (McLaren), aki tizenhárom pontos hátrányával az átmeneti ezüstérmes.

Formába lendült a Red Bull?
Christian Horner csapatfőnök bízik benne, hogy nemcsak egy egyszeri fellángolásról volt szó, hanem formába lendült a Red Bull.
– A McLaren nagyon gyorsnak tűnt Imolában a hosszú etapokon, de a tavalyi, esős Brazil Nagydíj óta ez volt az első alkalom, hogy megvolt a tempónk arra, hogy lerázzuk magunkról a McLarent. Ez biztató, úgy látom, hogy egyre jobb a tapadásunk és jobban értjük az autót. Szóval ez egy nagyszerű hétvége volt, szerintem előreléptünk, kezdünk formába lendülni, ami nagyon fontos az idény ezen szakaszában – fogalmazott Horner.
A McLarennél nem lesz első számú pilóta
Ha megvalósulnak a Red Bull tervei, és Verstappen hosszú távon is képes lesz felvenni a kesztyűt a McLarenekkel, akkor a wokingiaknak súlyos döntéseket kellene meghozniuk, és beállni az egyik pilótájuk mögé. Zak Brown azonban egyelőre (?) elzárkózik ettől.
– A legjobb módja a konstruktőri cím megnyerésének, ha az egyéni pontversenyben az első és a második helyen végzünk, szóval megpróbáljuk ezt elérni. Mindezt úgy, hogy hagyjuk, a versenyzők maguk között rendezzék le, melyikük nyer, miközben mi nyíltak és igazságosak vagyunk velük. Ők sem kérik, hogy egyiküket helyezzük a másik elé, csak fair küzdelmet akarnak, és ezt biztosítjuk nekik. Szerintem ez nekik is tetszik. Győzzön a jobbik! Remélhetőleg olyan autót tudunk biztosítani, amellyel az utolsó versenyig harcban lesznek egymással a bajnoki címért, és nem vesznek el túl sok pontot egymástól, hogy aztán Max vagy bárki más eléjük kerüljön. Ha mégis így lesz, és más nyeri az egyéni világbajnokságot, az jobban végezte a dolgát – magyarázta a McLaren ügyvezető igazgatója.
Brown még azzal is kibékülne, ha az egyenlő feltételek biztosítása miatt elúszna az egyéni vb-cím.
Én elfogadnám ezt, mert hogy is vehetnénk ki egy bajnokesélyes pilótát a versenyből? Az nem lenne rendben. Azt megértem, hogy ha van egy második számú versenyződ, aki nincs a bajnokesélyesek között, hogy alárendeled a másiknak. Például feláldozzák Cunoda (a Red Bull másik pilótája – a szerk.) időmérőjét, hogy Maxnak segítsenek. Ez érthető, hiszen a másik Red Bull nincs versenyben az egyéni vb-címért, szóval az egy egyszerű döntés. De ha a versenyzőid az első és a második helyen vannak a pontversenyben, és minimális a különbség köztük, hogy dönthetnél egyikük lefokozása mellett? Ez nem a mi utunk.
A McLaren kissé megújult a Monacói Nagydíjra:
A hétvége menetrendjepéntek: 1. szabadedzés 13.30, 2. szabadedzés 17.00 |