„Itt az volt a kihívás, hogyan mutassam meg a szexet anélkül, hogy bármit is láttatnék” – nyilatkozta még 2007-ben a Magyar Narancsnak Larry Clark a Külvárosi rockerek kapcsán, ennek a kihívásnak pedig sajnos egyre inkább eleget látszik tenni újabb filmjeiben. Igaz, nem épp abban az értelemben, ahogy a Külvárosi rockerek esetében gondolta: egyre öncélúbbá váló alkotásaiban nagyon is jól látszik, mit művelnek a vásznon a szereplők, csak épp semmit nem láttat ezzel az egésszel a rendező, aki pedig indulásakor még jóval többre volt képes a hatásvadász, semmitmondó sokkolásnál. Ha valaki csak a legújabb, szeptemberben bemutatott Szégyentelenek című filmjét látja, könnyedén elkönyvelheti egy monomániás fanatikusnak, aki semmi mást nem akar, mint felháborítani közönségét a minél durvábbnak tűnő jelenetekkel, minél látványosabb nihillel, melyre tinédzser szereplői teljesen életszerűtlen önreflexióval reagálnak. Deszkáznak egy kicsit, beállnak férfiprostituáltnak, mert miért ne, majd keseregnek egyet, hogy hát mi végre is csinálják az egészet.
Csakhogy Clark már ebbe is belefáradt, sokkolónak szánt jelenetei még csak nem is sokkolnak, a katartikusnak gondolt zárlat pedig ennél közhelyesebb már nem is lehetne. A semmiből jövő és semmit nem mondó öngyilkosság és egy a fiára mászó, lerobbant anya: Clark sajnos már csak ennyire képes, pedig azért tudott ő e téren is, ha akart. A 2002-es Ken Park is borzasztóan öncélú volt, de ott a rendező csúcsra járatta az aberrációt, jelenetei gyakorlatilag annyira szürreálisak voltak és annyira töményen zúdult a nézőkre a mocsok, hogy a sokkolás átfordult abszurditásba, és jókat lehetett derülni a a valóságtól nagyon távoli párbeszédeken és a kiszámíthatóan érkező perverzitáson. Persze, az nem feltétlenül örömteli, ha a rendező önmaga paródiájává válik, de a Ken Park tényleg annyira elképesztően hatásvadász és bárgyú volt, hogy épp ettől vált élvezetessé. Az egyik jelenetben a nagyszüleit később lemészárló fiatal srác scrabble-ezik az idős párral, majd felháborodottan borít asztalt, mondván, nagypapáját diszkvalifikálni kell, „mert egy hazug csaló”, és nincs is olyan szó, hogy „sipi”. (Nagypapa szerint orvosi szakszó, a csípő körüli részt jelöli.) A jelenet maga annyira nevetséges és abszurd, hogy ezen megdöbbenni már kevésbé lehet, baráti találkozókon viszont remekül idézhetőek a szürreális párbeszédek, így a film valamilyen szinten mégis hatást gyakorolt a nézőre. A Szégyentelenek esetében ez már persze nem jöhet létre, a film maga borzasztóan monoton, fárasztó, hiába próbál Clark még viccesen önreflexív is lenni azzal, hogy magát szerepelteti a filmben mint lecsúszott, perverz alakot.