Az elmúlt hetekben sok szó esett arról, hogy a japán Ghibli stúdió, a legendás Mijazaki Hajao és Takahata Iszao animációs műhelye első alkalommal működött közre egy európai koprodukció elkészítésében. A Vörös teknős rendezője ráadásul a rendkívül egyedi látásmódjáról ismert, Oscar-díjas Michael Dudok de Wit, aki bevallása szerint nem is készült arra, hogy egész estés animációs filmet készítsen. A Vörös teknős méltató kritikák mellett szakmai különdíjat is kapott a napokban véget ért cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard versenyszekciójában.
Történetében egy hajótörést szenvedett férfi nem tud elhagyni egy lakatlan szigetet, mert távozásában mindig megakadályozza egy hatalmas vörös teknős. A szöveg nélküli animációs film kapcsán eddig nem esett szó arról, hogy a munkálatok egy része Magyarországon, a Kecskemétfilm stúdiójában zajlott. A film rendezője, Michael Dudok de Wit a Magyar Nemzet megkeresésére elmondta, a francia Primae Linea cég producerei és a rendező személyesen választotta ki a Kecskemétfilmet.
Két okból döntöttek a magyar stúdió mellett. Egyrészt a Prima Linea korábban már dolgozott a magyar stúdióval, és jó tapasztalatokat szereztek az együttműködés során. Másrészt a rendező úgy érezte, a Kecskemétfilm munkatársai otthonosan mozognak majd a Vörös teknős kihívást jelentő dizájnjában és aprólékos animációs stílusában, valamint elfogadják Dudok de Witnek a tökéletességre törekvő hozzáállását.
A holland animációs filmes elmondta, megkérték a Kecskemétfilmet, hogy csináljanak egy tesztet, és az eredmény lenyűgöző volt. A rendező nagyon érzékeny volt arra, hogy magyar szakemberekkel is együttműködött, mert ideális körülmények között úgy tervezte, mindenki a Primae Linea angouleme-i stúdiójában fog dolgozni. De az aggályai gyorsan eloszlottak, mert szerinte a Kecskemétfilmnél végzett munka a legmagasabb színvonalú. – Csak dicsérni tudom a magyar barátaimat – fogalmazott a rendező.
A Mikulás Ferenc vezette Kecskemétfilm a francia Prima Lineával két egész estés filmben dolgozott korábban együtt: Az elveszett aranyvonat fosztogatói (Corto Maltese), valamint a Loulou és az elképesztő titok című animációban. Utóbbi César-díjat nyert saját kategóriájában a Francia Filmakadémia díjátadóján. A Vörös teknős magyar munkálatait Nagy Lajos Balázs Béla-díjas animációs filmes irányította, aki lapunknak elmondta, a stúdió 85 százaléka a projekten dolgozott a kecskeméti munkálatok idején.