Minden Tarantino-film után csillapíthatatlan vágyat érzek, hogy én is csináljak egy Tarantino-filmet, olyan egyszerűnek tűnik. Hiába a közhelyek, az unalom és az öncélú erőszak, az amerikai rendező valahogy mindig visszatalál a filmkészítés alapvető témáihoz. Oda, ahová mindenki szeretne eljutni, de csak keveseknek sikerül. Ráadásul ezt magától értetődő természetességgel teszi. Gigor Attila is úgy lehetett ezzel, mint én, a különbség csupán annyi, hogy neki sikerült. Csinált egy Tarantino-filmet.
Legalábbis eleinte úgy tűnik, aztán kiderül, hogy a Kút jóval több egyszerű utánérzésnél. A nagy sikerű A nyomozó rendezőjének második nagyjátékfilmje egy brutális mese lett, amely végül csupán annyiban hasonlít Tarantinóra, hogy ugyanúgy elvezeti a nézőt a filmkészítés alapjaihoz. A kérdés csak az, a közönség fogékony-e a brutális mesére, amely a címéhez méltóan mély dolgokat vet fel.
Kietlen pusztában, a határhoz közel rozzant benzinkút áll. Mintha évtizedekkel ezelőtt megtorpant volna az idő. Ide érkezik zűrös múltját maga mögött hagyva Laci (Jankovics Péter), hogy a harminc éve nem látott apjánál, a kutas Istvánnál (Kovács Zsolt) húzza meg magát. Alig rendezkedik be, egy kisbusszal Svájcba tartó prostituáltak csapata (Kurta Niké, Trokán Nóra, Pokorny Lia és Irma Milovic) érkezik a kúthoz. Tovább is indulnának gyorsan, de a sofőr (Horváth Csaba) bosszúságára a jármű nem mozdul. Kénytelenek a semmi közepén tölteni egy éjszakát és a következő napot, ami alatt gyorsan elszabadulnak az indulatok.
Gigor Attila 2008-ban robbant be a köztudatba A nyomozóval. Sötét hangulatú krimijében nem művészkedett, csupán elmesélt egy bizarr történetet egy boncmesterről. Az eredmény ismert, a közönség és a kritika is szerette a filmet. Ezután fogott neki Az ember, akit nem lőttek le című terve elkészítésének, ami a támogatóval, a Magyar Mozgókép Közalapítvánnyal együtt bedőlt. Így hiába kiáltották ki hatalmas tehetségnek, nyolc évet kellett várni a második filmjére.
A rendező közben színházban dolgozott, és részt vett a Terápia című HBO-sorozat készítésében. Mind a kettő jól látszik a Kúton. A terapeuta és a páciense közötti kapcsolat zárt világa, illetve a mozgások és a viszonyok színpadszerű megjelenítése komolyan meghatározza a film koreográfiáját. A Kút azonban mégsem emiatt lesz majd sokaknak emlékezetes.