Úgy tűnik, a veterán vígjátékgyárosokban végleg eltört valami. Nehéz másra következtetni abból, hogy egyre-másra jönnek ki az olyan komédiák, amelyekben az egyik központi humorforrást a munkahelyeket elfoglaló, fiatal hipszterek jelentik, akik jellemzően érthetetlen csodabogarakként szerepelnek. Persze ráfoghatnánk, hogy a Rossz anyák után a Bridget Jones babát vár is épp egyfajta életközepi krízist igyekezett bemutatni, amiben benne van az újabb generációkra való fokozottabb rácsodálkozás. Mégis van abban valami szimbolikus, amikor új ötlet híján egy bejáratott brandhez nyúlnak csak vissza, régi poénokat, történetelemeket emelnek át, igyekeznek biztosra menni, majd a fiatalokon kacarásznak, akik megreformálnának itt épp egy hírműsort.
Igaz, a Rossz anyákkal ellentétben itt legalább érzékelhető, hogy a harmadik részt is végig csetlő-botló Bridget Jones újdonsült főnökeinek van igaza, és ők épphogy csak valamiféle minőséget várnának el a totál alkalmatlannak tűnő, immár negyvenes alkalmazottól. Attól, akit Helen Fielding regényeinek megjelenése és a 2001-es film óta szokás örök szingliként címkézni, és arról írni, mennyi erőt adhat a nőknek a helyét nem találó, kétballábas főszereplő.
Azonban ez felettébb sértő lehet a nők számára, már amennyiben nem gondolnák, hogy a mindennapos nehézségek eredője a teljes életképtelenségük vagy szakmai hozzá nem értésük lenne. Ráadásul a mozifilmek óta erősen kijön a brand átverésjellege is: minden egyes rész előtt cikkek garmadáját olvashatjuk arról, hogy micsoda nehézségeket okozott Renée Zellwegernek felszedni tíz kilót, de sebaj, mert a forgatás után már vékonyabb is volt, mint valaha. (Érdemes elolvasni például ezt itt.)
Az átlagos, olyan nagyon telt testalkatúnak azért nem nevezhető Zellwegert pedig a filmekben agresszív-részeges szakmunkások helyett a mindig udvarias Colin Firth, Hugh Grant vagy ezúttal Patrick Dempsey ostromolják, amivel azért, valljuk be, sajnálatos módon kevés nő azonosulhat. Szép dolog mindenesetre megnézni másfél órákat arról, hogy „ilyen kis esetlenek, tökéletlenek vagyunk mi, de ez valójában abszolút bájos és szerethető”, majd a moziból kijőve egy bulvárlapban elolvasni, hogy Renée Zellweger milyen módszerrel tudott harminc kiló alá fogyni, és milyen különös, hogy egyik napról a másikra konkrétan lecserélte az eddigi arcát.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!