Mel Gibson ugyanazt a filmet rendezi egész életében. Egy pátosszal, hősiességgel és temérdek vérrel teli megváltás történetét, amely talán vezeklés saját bűneiért, nagy igyekezetében arról azonban sajnos elfeledkezik, hogy a magamutogatásba hajló giccs nem adhat feloldozást.
2006 nyarán az ausztrál színész-rendezőt Los Angelesben lekapcsolták a rendőrök, részegen vezetett, letartóztatása közben pedig állítólag azt találta mondani, hogy a „zsidók felelősek minden háborúért a földön”, majd arról érdeklődött a rendőrtisztnél, hogy ő vajon nem zsidó-e véletlenül. Bár később bocsánatot kért, és tagadta, hogy ilyesmit mondott volna, ez az incidens jó időre parkolópályára állította. Visszatérésére tíz évet kellett várni.
A tavalyi Az utolsó emberig című akciófilm egy hatalmas bocsánatkérés volt, a karakter – egy sötét múltú, rasszista, de hőssé váló alak – eltéveszthetetlenül utalt Gibsonra. Ám a nagy dobás az év utolsó napjaiban bemutatott A fegyvertelen katona (Hacksaw Ridge) volt. Az igaz történeten alapuló második világháborús filmben Mel Gibson felvonultat mindent, amihez ért, a végeredmény azonban, talán pont ezért, felemás lett.
Ha valaki vért, beleket, heroizmust és pátoszt keres a vásznon, jó helyen jár, de ha Istent, akkor tovább kell kutatnia.
Gibson a Mad Max-, a Halálos fegyver-sorozat, és a Rettenthetetlen mellett mély vallásosságáról, és sorozatos botrányairól vált ismertté. Folytonos kisiklásait sokan igyekeztek azzal mentegetni, hogy épp intenzíven megélt kereszténysége miatt vegzálják szegényt, amiben – ismerve a hisztériára ugró bulvármédiát és az ítélkezésben profi aktivistákat – lehet igazság, de ettől még tény, hogy az ausztrál színész-rendező sokszor került ellentmondásba saját hite erkölcsi törvényeivel. Alkoholfüggősége, nyilvánosságra került, alig félreérthető rasszista, szexista, homofób és antiszemita megjegyzései és állítólagos erőszakossága is nehezen értelmezhető a komolyan vett kereszténység keretein belül. Van tehát miért vezekelni.
És Gibson teszi is a dolgát rendületlenül. A 2004-ben bemutatott A passió című filmjében Krisztus utolsó tizenkét óráját mutatta be. A művet többen antiszemitának bélyegezték, mások az erőszakorgiát vetették a rendező szemére, vagy épp a történelmi hitelességhez ragaszkodó film ellentmondásait, hibáit emelték ki, A passió azonban így is nagy siker lett. Két évvel később a rendező folytatta a passiótörténetet igaz, más díszletek között: az Apocalypto a maja civilizáció végnapjait mutatta be, az apokalipszis közepén egy fiatal férfival, akinek meg kell járnia a poklot, hogy megválthassa a világát.