Jacqueline Kennedy ruhákat próbál a Fehér Ház elnöki lakosztályában; vörös estélyit, amelyben a férjével táncolt, rövid, mintás tavaszi ruhát és hosszú, uszályos fekete ruhakölteményt, egyiket a másik után, zavarodottan és tehetetlenül. Közben lemezről szól a musical, a Camelot.
Az Egyesült Államok elnökét a felesége mellett gyilkolták meg egy nyitott autóban Dallasban, 1963-ban. Gyakorlatilag a szeme láttára lőtték szét a koponyáját. A chilei rendező, Pablo Larraín első angol nyelvű filmdrámájában, a Jackie-ben összefolynak az órák és a napok, ahogy a valóságban is egy ilyen tragédia után. Natalie Portmannek a Fekete hattyú főszerepe, az önpusztító balerina figurája hozta meg az első Oscar-díját, most Jackie Kennedy szerepében újra esélyes a szobrocskára. A Jackie szinte teljes egészében Portman alakítására épít, végig rá fókuszál a kamera, az ő arcjátékából, gesztusaiból áll össze a gyilkosságtól a temetésig eltelt három nap története, a többi szereplő szinte csak díszlet, leszámítva talán a sógorát, Robert F. Kennedyt (Peter Sarsgaard) és a papot (John Hurt), akivel Jackie helyenként kissé sablonos beszélgetéseket folytat a gyászról.
A filmben Kennedy (Caspar Phillipson) alig van jelen. Nem az a kérdés, hogy milyen ember vagy milyen elnök volt, hanem az, hogy hogyan akarnak emlékezni rá: idealizált figuraként. Utódja, Lyndon B. Johnson a filmben egyáltalán nem rokonszenves, pedig semmi erre utaló konkrétum nem hangzik el. Egyszerűen Jackie Kennedy szemüvegén keresztül látjuk úgy az új elnöki párt, mint akik átgyalogolnak Kennedy emlékén, legalábbis így érzékeli az özvegy. A valóságban a viszonyuk szívélyes volt. A filmben viszont csak egy csetlő-botló, sokkhatás alatt álló nőt látunk a véres, rózsaszín kosztümjében, aki előtt úgy pereg le a sebtében, még a Dallasból hazainduló elnöki repülőgépben levezényelt elnöki eskütétel, mint egy valószínűtlen film, amelyben pillanatok alatt lépnek át a férje halálán. Minden azt sugallja, hogy férje emlékét gyorsan félre akarják tolni.